Videocation

Steinar Muggerud er ny direktør for forretningsutvikling i Videocation

Oslo, 3. september 2020 – Steinar Muggerud, som i de siste to årene har vært kommersiell direktør i det digitale logistikkutviklingsselskapet Mixmove AS, blir direktør for forretningsutvikling i Videocation AS. Muggerud har også flere års erfaring fra organisasjonsutvikling i Schibsted og FINN.no. Videocation.no er en heldigital læringsplattform som utvikler, kvalitetssikrer og publiserer nettkurs for det norske bedrifts- og personmarkedet, så vel som for offentlig sektor.

Steinar Muggerud, sjef for forretningsutvikling, Videocation AS.

– Jeg er utrolig stolt over å ha fått Steinar Muggerud som en del av ledergruppen og teamet, når vi nå tar fatt på en spennende vekstfase for Videocation.no, sier Marius Olsen som er adm. direktør for Videocation AS. Selskapet inngikk nylig en avtale om å levere kurstjenester til Møller Mobility Group som er det ledende bilkonsernet i Norden og Baltikum med over 3.000 ansatte.

I Videocation får Steinar Muggerud ansvaret for konsept- og forretningsutvikling, som blant annet innebærer å identifisere behov, designe og produsere kompetanseprogram for selskapets kunder innen privat og offentlig sektor, samt for organisasjonslivet. FINN.no gikk nylig inn som eier i Videocation som forventer kraftig vekst i årene fremover når de tar opp konkurransen med de globale teknologiaktørene innen digital opplæring.

– Covid-19 har mer enn noen gang vist at vi står foran en digital revolusjon i hvordan vi må tilpasse oss læring, kompetanseheving og vår arbeidssituasjon. Mange vi er i dialog med diskuterer sine interne akademier og må tenke nytt rundt fysiske kurs- og tradisjonell kompetanseutvikling. Det unike med Videocation.no er at de har en abonnementsmodell som gjør at får en lav månedssum får du tilgang til landets fremste eksperter i stedet for å betale dyre summer for enkeltkurs langt frem i tid. Både enkelt brukere og organisasjoner får tilgang til en ressursbank av kurs og videoleksjoner som alltid er tilgjengelig når du faktisk trenger svar fra en kompetent kilde, sier Steinar Muggerud. Han har lang erfaring fra å lede læringsakademier og kompetanseprogram i Norge og i utlandet. Han har også bred bakgrunn innen salg og markedsføring fra TAPAD, Schibsted ASA, FINN.no, Aftenposten og Firkløveren AS. Muggerud er utdannet innen pedagogikk ved Høyskolen Christiania og har deltatt i flere utviklingsprogram internt i Schibsted konsernet.

Videocation har etablert et eget studio i Oslo med topp moderne teknologi og flerkameraproduksjon som sikrer at kurs- og opplæringsmodeller raskt kan bli tatt fra ide til publisert kurs. Videre bruker Videocation avansert teknologi når vi lager kurs for å ha god pedagogikk og opplevd relevans. I løsningen ligger blant annet visuelle virkemidler som digital tvilling, 3d animasjoner og miljøplassering.

Kort om Videocation AS
Videocation.no er en heldigital læringsplattform som utvikler, kvalitetssikrer og publiserer nettkurs for det norske bedrifts- og personmarkedet, så vel som for offentlig sektor. Selskapet ble etablert i 2017 av Sigbjørn Petter Eilertsen, Truls Paulsen, Even Bolstad og Terje Seljeseth. FINN.no gikk nylig inn med ca. 10% eierskap i selskapet. Videocation jobber kontinuerlig med å finne de mest attraktive ekspertene på sine felt og utvikle kurs i samarbeid med disse. Kurspakken som ligger i det personlige abonnementet oppdateres ukentlig. Selskapet tilbyr også utvikling av egne kurs for bedrifter, organisasjonslivet og offentlig sektor.

For mer informasjon:
Marius Olsen, adm. direktør, Videocation AS, mobil 900 32 026
og e-post: marius@videocation.no

Steinar Muggerud, Direktør forretningsutvikling, Videocation AS, mobil 920 43 103
og e-post: steinar@videocation.no

Bjørn Richard Johansen, pressekontakt, First House, mobil 47 800 100,
og e-post: brj@firsthouse.no

Steinar Muggerud, sjef for forretningsutvikling, Videocation AS.

Om Videocation

Videocation
Tullins gate 6

22 60 21 60https://videocation.no/

Alle ønsker å lære av de beste

Å lære av de beste er en læringsmetode som ligger innbakt i alle samfunn. Mester og lærling er et eksempel, professor og student et annet. Men en ekspert har begrenset kapasitet, så det er relativt få som får tilgang til denne formen for opplæring. Vi vil endre dette. En ekspert som når tohundre i en fullsatt aula kan gjennom Videocation.no nå to millioner. Nå kan alle lære av de beste.