EvinyEvinyEvinyEvinyEvinyEvinyEviny

Statsministeren opna kraftverk i Jølster

Statsminister Jonas Gahr Støre stod for den offisielle opninga av Jølstra kraftverk i Sunnfjord kommune på tysdag. Vasskraftverket er eit av dei største som er bygd i Noreg dei seinare åra.
Kraftverksoperatør Dag Flølo (til høyre) viser statsminister Jonas Gahr Støre rundt i kraftverket som kan forsyne 30.000 innbyggere med strøm.

Kraftverket er eigd av SFE og Eviny med 50 prosent kvar, og forsyner nær 13 000 husstandar med straum. Med sine 252 GWh er Jølstra Kraftverk eit av dei største kraftverka som er bygd i Noreg dei seinaste åra. I juni stod SFE og Eviny for opninga av eit anna stort kraftverk i regionen, Østerbø kraftverk, på sørsida av Sognefjorden.

– Vi er stolte på vegne av SFE og Eviny. Fordi vi får til dette i lag. Og er det noko vi verkeleg treng i møte med klimautfordringane vi står overfor, så er det samarbeid. Vi må løfte i flokk, og vi treng alle gode krefter med på laget, seier Kristin Aadland, konstituert konsernsjef i Eviny.

Jølstra Kraftverk fekk konsesjon i 2018, og etter ein byggeperiode på i underkant av to år kom kraftverket i prøvedrift allereie hausten 2021.

Skånsam utbygging
Jølstra er ei populær fiskeelv, og fleire peika under opninga på den skånsame måten kraftverket er bygd på. Kraftverket nyttar eit fall på 131 meter, der vatnet blir ført gjennom totalt sju kilometer med tunnellar i fjellet. Her er det gjort store tiltak mellom anna med ein avansert «buypass-installasjon», som gjer at påvirkninga på vasstanden i elva er minimal, sjølv om ein skulle få ein brå stopp i produksjonsanlegget.

– Vi er stolte over våre dyktige organisasjonar som har klart å utvikle eit såpass stort kraftverk på ein skånsam måte. Verda treng meir fornybar energi, og når vi nyttar naturen til kraftproduksjon er vi opptekne av å gjere det på ein berekraftig måte, seier Johannes Rauboti, konsernsjef i Sogn og Fjordane Energi.

Også Jonas Gahr Støre lot seg imponere over utbygginga. – Eg vil hylle det de gjer for å ivareta naturen med dette anlegget, uttalte statsministeren i si tale på opninga. – Dersom ikkje Vestlandet lukkast, så lukkast ikkje Noreg. Og mykje av dette handlar om fornybar energi, heldt han fram.

Jannicke Lindvik,
Konserndirektør kommunikasjon
jannicke.lindvik@sfe.no

Statsminister Jonas Gahr Støre lot seg imponere over arbeidet og ingeniørkunsten bak kraftverket. Kraftverksoperatør Dag Flølo viste rundt.
Statsminister Jonas Gahr Støre blir vist rundt av kraftverksoperatør Dag Flølo.
Statsminister Jonas Gahr Støre talte åpnet Jølstra kraftverk inne i krafthallen i fjellet.
Jølstra kraftverk er et samarbeidsprosjekt mellom Eviny og SFE. Konstituert konsernsjef i Eviny Kristin Ådland og konsernsjef i SFE Johannes Rauboti er stolte samarbeidspartnere bak Jølstra.
Evinys konstituerte konsernsjef Kristin Ådland, statsminister Jonas Gahr Støre og SFEs konsernsjef Johannes Rauboti.

SFE byggjer på ei 100 år lang historie som vasskraftprodusent, og har bygd seg opp som ein av dei største produsentane av fornybar energi på Vestlandet. Selskapet har ein gjennomsnittleg, årleg kraftproduksjon på 2,4 TWh, som tilsvarar forbruket i rundt 130 000 heimar. SFE-konsernet består av det heileigde dotterselskapet Linja som byggjer, driftar og vedlikeheld straumnett, straumsalsselskapet Wattn og breibandleverandøren Enivest. SFE-konsernet har 250 tilsette over store delar av Sogn og Fjordane. Selskapet har hovudkontor på Sandane.

Eviny er et av Norges største energi- og teknologikonsern. Eviny kombinerer klimaansvar med lønnsom forretning. I over 100 år har selskapet produsert ren fornybar energi av vestlandsregnet. Selskapet eier 38 kraftverk. Eviny har mål om bli størst på elektrifisering i Norge. Eviny bygger ladestasjoner med lynlading for elbiler og tungtransport, landstrøm til skip, elektrifiserer havbruk og transportnæringen, samt jobber for utslippsfrie byggeplasser. Eviny bygger fibernett, fjernvarmenett og et av verdens første nettverk for hurtiglading av elbåter.