EksfinEksfinEksfin

Statlig eksportfinansiering holder seminar i Arendal

Er du erfaren eksportør, bedrift i omstilling eller helt fersk på det internasjonale markedet? Eksportfinansiering kan hjelpe din bedrift å vinne kontrakter i utlandet! Seminaret arrangeres av GIEK, Eksportkreditt Norge og Innovasjon Norge, i samarbeid med Sparebanken Sør, GCE Node, Arendal Næringsforening og Grimstad Næringsforening.

Mange norske eksportbedrifter møter i dag omstillingsutfordringer. Flere må ut og finne nye kunder og markeder. Da kan attraktiv eksportfinansiering være et viktig salgsargument for å få sikret nye kontrakter. Staten skal støtte opp under norsk eksportindustri, og GIEK og Eksportkreditt Norge har derfor satt i gang tiltak for å imøtekomme behovene til mindre og mellomstore bedrifter som skal eller har etablert seg i internasjonale markeder. Tilbudet er også relevant for større selskaper som tegner mindre kontrakter.

Hvis din bedrift har kunder i utlandet, eller har planer om å selge til internasjonale markeder, bør du få med deg dette frokostmøtet.  Her presenterer vi nye finansieringsløsninger som kan være aktuelle for akkurat din bedrift. Vi møter også et selskap som forteller om sine erfaringer med statlig eksportfinansiering.

8:00-8:30          Frokost

8:30-8:45          Åpning ved Regionbanksjef i Sparebanken Sør, Asbjørn Udjus.

8:45-9.15          Eksportfinansiering som salgsverktøy for SMB bedrifter ved SVP –  Offshore Oil & Gas i Eksportkreditt Norge, Anna Musiej Aanensen, og SVP - Renewable Energy i GIEK, Ute Fosså

9:15-9:45          Eksportkreditt/GIEK som viktig støttespiller for rask vekst ved COO, Andre Holthe fra Safelink AS.

9:45-10:00        Finansiering til kommersialisering gjennom EU og hjelp til internasjonal vekst for norske bedrifter ved Seniorrådgiver Mathias Aguirre Havgar fra Innovasjon Norge.

10:10-10:15      Tiltak for diversifisering og økt konkurransekraft ved Prosjektleder Ann Marchioro i GCE Node.

Adresse:           Kirkebakken (Sparebanken Sør) i Arendal .

Dato:                 4. november 2015

Tid:                    08:00-10:15

Garantiinstituttet for Eksportkreditt (GIEK) er en del av det norske virkemiddelapparatet for eksportfremme sammen med Eksportkreditt Norge, Innovasjon Norge og GIEK Kredittforsikring. GIEK er en forvaltningsbedrift underlagt Stortinget og Regjeringen v/ Nærings- og fiskeridepartementet (NFD).

Historisk høyt nivå på Norges vare- og tjenesteeksport. Eksportens andel av BNP fortsatt lavere enn i EU.11.3.2024 07:00:00 CET | Pressemelding