Statkraft och Bee går samman för Mer elbilsladdning i Sverige

Statkraft fortsätter att investera i elbilsladdning och ingår partnerskap med de regionala energibolagen som idag äger Bee Charging Solutions AB. Bee kommer att vara en del av företagets engagemang för elbilsladdning i Europa under varumärket Mer.

Statkraft har genom en nyemission förvärvat 51% av Bee, medan Öresundskraft, Jämtkraft och Tekniska verken i Linköping behåller 49%. Tillsammans med Statkrafts svenska laddverksamhet Grön Kontakt AB kommer Bee Charging Solutions nu bilda det nya bolaget Mer Sweden AB. Det sammanslagna bolaget kommer att ledas av VD:n för Bee, Fredrik Nordin och kommer att ingå i Statkrafts portfölj av laddbolag i Norge, Tyskland och Storbritannien. För att leda gruppen av laddbolag inom Statkraft har Kristoffer Thoner nyligen anställts.

- Jag ser fram emot att ta mig an uppgiften och tillsammans med resten av organisationen, samt våra nya kollegor på Bee, skapa det bästa och mest kundorienterade företaget inom elbilsladdning i Europa; säger ny koncernchef och verkställande direktör för Mer, Kristoffer Thoner.

Statkraft har en tydlig ambition att växa på den europeiska marknaden för elbilsladdning. Sammanslagningen med Bee är en del i detta initiativ och kommer att göra Mer till en av de största aktörerna på den svenska marknaden redan idag. Samtidigt rustas företaget till att ta del av den förestående elbilsboomen i Sverige. Idag finns det ca. 200 000 laddbara personbilar och prognosen är att beståndet kommer växa kraftigt de kommande åren. Utvecklingen innebär stor efterfrågan för publika snabb- och ultrasnabba laddmöjligheter samt smarta laddlösningar för arbetsplatser och bostäder.

- Partnerskapet är ett drömscenario för oss. Det stärker vår marknadsledande position och innebär ett stort steg framåt i ambitionen att göra det lätt att köra elbil. Vi kommer även erbjuda våra kunder och partners möjligheten att elektrifiera över nationsgränser och ser med tillförsikt fram emot att fortsätta utveckla den bästa kundupplevelsen för elbilsladdning, nu som en del av Mer’s europeiska organisation; säger Fredrik Nordin, ny VD på Mer Sweden AB.

- Kombinationen av Statkrafts ambitioner och unika kompetens från Europas ledande elbilsland tillsammans med Bee’s position på den svenska marknaden skapar en stabil plattform för tillväxt och förutsättningarna för att vara den mest relevanta laddaktören; säger Erik Brandsma, ordförande för Bee Charging Solutions.

Om Bee:
Bee är en av Sveriges ledande aktörer för elbilsladdning och driver omställningen till e-mobilitet genom att erbjuda sömlösa laddlösningar för privatpersoner, företag, fastighetsägare och kommunala aktörer. Bee driver även ett av Sveriges största publika laddnätverk med drygt 2 000 laddpunkter. Det svenska laddbolaget bildades 2015 och har sitt huvudkontor i Helsingborg.

Om Mer:
För många är elbilsladdning ett nytt spel, men inte för oss. Vi har expertis, innovation och kunskap från över ett decennium nu. Vi är redo att gå. Världen behöver ett bättre sätt att röra sig, och Mer är här för att få det att hända.
Mer är ett europeiskt företag som består av flera laddbolag i Norge, Sverige, Tyskland och Storbritannien och ägs av Statkraft. Även om Mer grundades 2020, omfattar företaget ett brett utbud av lång erfarenhet inom elektrisk mobilitet.

Om Statkraft:
Statkraft är ett ledande företag inom vattenkraft internationellt, Europas största leverantör av förnybar energi och Sveriges fjärde största elproducent. Koncernen producerar vattenkraft, vindkraft, solkraft, gaskraft och levererar fjärrvärme. Statkraft är ett globalt företag inom energihandel. Statkraft har 4000 anställda i 17 länder.

Kontaktpersoner:

Statkraft/Mer: Geir Fuglseth, kommunikationsansvarig Statkraft, tel +47 913 70 572

Bee: Nathalie Kinell, CMO, Bee Charging Solutions AB, tel. +46 7000 33 911

Introducing CorityOne™3.3.2021 19:00:00 CETPress release

Next-generation unified EHS and Quality platform empowers those who transform the way the world works Toronto, March 03, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Cority, the leading global enterprise EHS software provider, today announced a groundbreaking next-generation release of its true SaaS platform. CorityOne builds on a heritage of pragmatic innovation and is designed to help EHS and business leaders thrive beyond today to build stronger, more resilient, connected, and sustainable organizations that deliver on the promise of a better tomorrow. Recently recognized as a Leader in the Green Quadrant EHS Software 2021 by independent analyst firm, Verdantix, CorityOne brings together the most comprehensive Environmental, Health, Safety (EHS), and Quality management functionality to a common platform approach, unifying capabilities from acquired assets, including Enviance, and setting a new standard for the digital transformation of EHS and Quality. “It’s time to think differently about the future,” s

Bombardier and Aston Martin Announce Intent to Collaborate and Create the Ultimate Convergence of Performance and Style3.3.2021 18:00:00 CETPress release

Exclusive opportunity for Bombardier business aircraft customers to design their aircraft in collaboration with luxury British automotive manufacturer Initiative complements Bombardier’s established design leadership MONTREAL, March 03, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Aston Martin and Bombardier – two iconic brands – have signed a letter of intent to collaborate on custom design services for Bombardier business jets. The collaboration would give customers the opportunity for a truly unique design experience, with the meeting of the top creative minds from the luxury automotive and private jet industries. “Bombardier’s discerning customers have come to expect our products’ signature smooth ride and the company’s no-compromise approach to design, performance and reliability at every level of our portfolio,” said Peter Likoray, Senior Vice President, Sales and Marketing, New Aircraft, Bombardier. “We would be proud to add a new facet to this experience that channels Aston Martin’s distinct aesth

Eurocastle to Release Fourth Quarter 2020 Financial Results on 5 March 20213.3.2021 17:56:51 CETPress release

Contact: Oak Fund Services (Guernsey) Limited Company Administrator Attn: Mark Woodall Tel: +44 1481 723450 Eurocastle to Release Fourth Quarter 2020 Financial Results on 5 March 2021 ­­­ Guernsey, 3 March, 2021 – Eurocastle Investment Limited (“Eurocastle” or the “Company”) today announces that it will release its financial results for the twelve months ended 31 December 2020 on Friday, 5 March 2021 before the market opens. ABOUT EUROCASTLE Eurocastle Investment Limited (the “Company” or “Eurocastle”) is a publicly traded closed-ended investment company with investments focused on Italian performing and non-performing loans, Italian loan servicing platforms and other real estate related assets in Italy. On 18 November 2019, the Company announced a plan to realise the majority of its assets with the aim of accelerating the return of value to shareholders. The Company does not currently intend to seek new investments from the proceeds of the realisation but will continue to support its

SEK TENDER OPERATION ANNOUNCEMENT FOR ONWARD LENDING3.3.2021 16:20:00 CETPress release

Bid date, 2021-03-05Bid Submission Date2021-03-05Bid times10.30-11.00 (CET/CEST) on the Bid dateOffered Amount50 billion SEKMaximum Permitted Bid Volume12.5 billion SEK from an individual bidderSettlement Date2021-03-09Minimum Permitted Bid Volume10 million SEK per bidFinal Repayment Date2025-03-10Maximum Allocation25 per cent of Offered AmountAllocation TimeNot later than 11.30 (CET/CEST) on the Bid dateRepayment Date2022-03-09Option Repayment Date 12023-03-09Option Repayment Date 22024-03-11Interest rateThe Riksbank´s applicable repo rateAdditional interest rate0.10 per centConfirmation of bids to e-maileol@riksbank.se Stockholm, 2021-03-03 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be retrieved at www.riksbank.se.

AERION, NETJETS AND FLIGHTSAFETY INTERNATIONAL TO EXPLORE FUTURE GLOBAL MOBILITY SOLUTIONS3.3.2021 16:03:23 CETPress release

Aerion® signs expansive Memorandum of Understanding (MOU) with NetJets and FlightSafety International® (FSI) to shape the future of global mobility NetJets and Aerion to explore exclusive partnership for the global mobility platform, Aerion ConnectTM FSI to support Aerion in establishing a new global Supersonic Training Academy NetJets has obtained purchase rights for 20 AS2® supersonic business jets, extending Aerion’s global order backlog to USD $10 billion+ ahead of 2023 production start Reno, NV & Columbus, OH, March 03, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Supersonic aircraft company Aerion, the leader in supersonic technology has forged an expansive collaboration with NetJets, the largest private aviation company in the world, and FlightSafety International, the leader in professional aviation training, — both Berkshire Hathaway companies — to shape the future of global mobility. “At Aerion our vision is to build a future where humanity can travel between any two points on our planet within

AT&T and other leading communications companies join the 25GS-PON Multi-Source Agreement (MSA) Group3.3.2021 15:00:00 CETPress release

The 25G symmetric PON multi-source agreement (25GS-PON MSA) Group is growing rapidly, with the addition of seven new members since it was first announcedAT&T’s commitment to the MSA Group highlights the importance of 25GS-PON to the telecommunications industryTechnology vendors including CommScope, Cortina Access, Feneck, HiLight Semiconductor, Hisense Broadband and Semtech among those fast-tracking 25GS-PON commercialization Industry group brings together major operators along with leading system and component vendors to define and promote next-generation 25GS-PON technology in support of emerging 5G and industrial requirements at cost-effective price targets March 3, 2021 The 25GS-PON MSA Group today announced the addition of seven new member companies including AT&T, CommScope, Cortina Access, Feneck, HiLight Semiconductor, Hisense Broadband and Semtech. These companies, along with the ten founding 25GS-PON MSA members, are enabling a move beyond the limitations of 10 Gb/s next-gene