GlobeNewswire by notified

Statkraft kjøper vindkraftportefølje i Tyskland og Frankrike

Del

(Oslo, 4. oktober 2021) Statkraft har inngått avtale om å kjøpe vindkraftporteføljen til vindkraftoperatøren Breeze Three Energy i Tyskland og Frankrike, og styrker dermed sin posisjon i Europa ytterligere.

Avtalen øker Statkrafts europeiske vindkraftportefølje med 39 vindparker i Tyskland og fire i Frankrike, og gjør for første gang Statkraft til eier av vindparker i de to landene. Oppkjøpet er i tråd med selskapets strategi om å øke satsingen på vind- og solkraft og bli et av verdens ledende selskaper innen fornybar energi. Statkraft er allerede en ledende utvikler av solkraft i Europa, etter fjorårets oppkjøp av Solarcentury.

– Statkraft har en ambisjon om å vokse ytterligere innen vann-, vind- og solkraft. Målet er å bli en ledende vind- og solkraftutvikler, med en årlig utviklingstakt på 2,5 til 3 gigawatt ny installert effekt fram mot 2025. Dette oppkjøpet styrker vår posisjon som ledende fornybaraktør i Europa ytterligere, og gjør oss i stand til å videreutvikle vår portefølje i Tyskland og Frankrike, sier Birgitte Ringstad Vartdal, konserndirektør for Vind- og solkraft i Europa.

– Bred erfaring med å utvikle, drifte og sikre markedstilgang for vind- og solparker gjør Statkraft til den rette eieren for disse vindkraftverkene. Vi vil fortsette å optimalisere driften og forlenge levetiden for deler av porteføljen, legger hun til.
De tyske vindparkene, som strekker seg fra Bayern i sør til Schleswig-Holstein i nord, har en samlet installert effekt på 311 megawatt (MW) og vil dra nytte av Statkrafts posisjon som eier og utvikler av fornybar kraft i Tyskland. Det tyske markedet for fornybar energi er Europas største når det kommer til installert effekt, forventet vekst og potensial for oppgradering og utvidelse. Tidligere i år annonserte Statkraft utviklingen av Rappenhagen vindpark i Nord-Hessen, som markerte selskapets inntreden i det tyske markedet som vindkraftutvikler. Statkraft har vært til stede i Tyskland siden 1999, og har siden den gang utviklet seg til en sentral aktør for energiløsninger, energihandel og drift av kraftverk.

De franske vindparkene ligger i regionene Normandie, Nouvelle-Aquitaine og Pays de la Loire, og har en samlet installert effekt på 35 MW. Oppkjøpet åpner muligheter videre vekst for Statkrafts kraftverksportefølje og eksisterende virksomhet i landet. Statkraft åpnet sitt kontor i Lyon i 2009 for å tilføre vannkraftkompetanse til det franske markedet, og har siden utvidet til sol- og vindkraft.

Partene er enige om å ikke offentliggjøre transaksjonsverdien.

Om vindkraftporteføljen:

Tyskland

  • Porteføljen i Tyskland består av 39 vindparker med en samlet installert effekt på 311 MW, fordelt på ni tyske delstater (Bayern, Baden-Württemberg, Hessen, Rheinland-Pfalz, Nordrhein-Westfalen, Niedersachsen, Schleswig-Holstein, Sachsen-Anhalt, Brandenburg).
  • De 187 vindturbinene produserer gjennomsnittlig 463 GWh/år.
  • Vindparkene har turbiner fra ulike leverandører og har stor geografiske spredning, noe som bidrar til variasjon i porteføljen. 
  • Vindparkenes alder er mellom 13 og 22 år, og gjenstående periode med subsidierer varierer tilsvarende. 
  • Statkraft vil oppfylle alle kontraktsmessige forpliktelser som følger av eierskiftet. Statkraft vil etterstrebe et godt partnerskap med alle involverte interessenter.

Frankrike

  • Vindkraftporteføljen i Frankrike består av fire vindparker med en samlet installert effekt på 35 MW, i regionene Normandie (1), Nouvelle-Aquitaine (2) og Pays de la Loire (1).
  • De 16 vindturbinene produserer gjennomsnittlig 60 GWh/år.
  • Vindparkene har turbiner fra ulike leverandører og har stor geografiske spredning, noe som bidrar til variasjon i porteføljen.
  • Vindparkenes alder er mellom 13 og 14 år, og gjenstående periode med subsidierer varierer tilsvarende.
  • Statkraft vil oppfylle alle kontraktsmessige forpliktelser som følger av eierskiftet. Statkraft vil etterstrebe et godt partnerskaps med alle involverte interessenter.

Om Statkraft

Statkraft er et ledende internasjonalt selskap innen vannkraft og Europas største leverandør av fornybar energi. Konsernet produserer vannkraft, vindkraft, solkraft og gasskraft og leverer fjernvarme. Statkraft er en global markedsaktør innen energihandel og har 4 600 ansatte i 18 land.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: 
Judith Tranninger, Communication, Statkraft Markets GmbH
Tel. +49 211 60244-166 | Mob. Tel. +49 163 9120014 | judith.tranninger@statkraft.com

Lars Magnus Günther, pressetalsperson, Statkraft AS
Tel: +47 91241636 | lars.gunther@statkraft.com


Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

GlobeNewswire by notified
GlobeNewswire by notified
One Liberty Plaza - 165 Broadway
NY 10006 New York

https://notified.com

GlobeNewswire by notified is one of the world's largest newswire distribution networks, specializing in the delivery of corporate press releases financial disclosures and multimedia content to the media, investment community, individual investors and the general public.

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Rovio Entertainment Corp.: ROVIO AND BILLEBEINO TEAM UP FOR A LIMITED-EDITION ANGRY BIRDS CAPSULE COLLECTION20.10.2021 09:30:00 CEST | Press release

Rovio Entertainment Corporation Press release ROVIO AND BILLEBEINO TEAM UP FOR A LIMITED-EDITION ANGRY BIRDS CAPSULE COLLECTION There's a new bird in town! The two Finnish companies, Rovio Entertainment and lifestyle brand Billebeino have collaborated on a new limited-edition Angry Birds capsule collection, in a deal brokered by IMG. The line features the iconic Angry Birds characters and a new exclusive character Bille Bird, based on Billebeino founder and former NHL player Ville Leino. The limited-edition garments land in select retailers and in the Billebeino online store today. The collection will include unisex casual wear and accessories for adults and children. The garments feature designs that combine the iconic Angry Birds characters with the minimalist and instantly recognizable logo and typeface styles that Billebeino has come to be known for. The aforementioned Bille Bird will appear in graphical placements that play on the fun and destructive nature of the Angry Birds, wit

PubMatic and Semasio Expand Partnership and Deliver Increased Reach for Omnicom Media Group20.10.2021 09:00:00 CEST | Press release

By activating Semasio’s audience segments within PubMatic’s Audience Encore, OMD Netherlands and OMG Germany engaged more consumers compared to DSP activation LONDON, Oct. 20, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Today, PubMatic, a sell-side platform that delivers superior outcomes for digital advertising, and Semasio, a pioneer in Unified Targeting which seamlessly combines audience and contextual targeting on the buy- and the sell-side, announced an expanded partnership that enables media buyers to increase audience addressability at a user- and page-level. Semasio’s audience and contextual segments can now be activated directly in PubMatic’s sell-side platform (SSP) for rapid, precision targeting. With the prevalence of third-party cookies continuing to decline and consumer privacy paramount, it is important for agencies to re-define audience addressability strategies to optimise reach. A common concern when targeting data segments is the risk of suboptimal reach due to poor cookie match rates.

Nexstim Plc Business and Clinical Update Q3 202120.10.2021 09:00:00 CEST | Press release

Press release,Helsinki, 20 October 2021 at10:00 AM (EEST) Nexstim Plc Business and Clinical Update Q3 2021 Nexstim Plc (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) ("Nexstim" or "Company") announces the key highlights of the Company’s business and clinical progress during Q3 2021. CEO Mikko Karvinen’sBusiness and Clinical Update I’m very happy to inform that following the strongest first half in the history of the company, our operational business has continued to show positive progress during the third quarter of the year. We have continued to focus on the growth of our Diagnostics Business (NBS) and Therapy Business (NBT®) new system sales in both of our key markets in the United States and Europe. At the same time, we have seen interest in our existing NBS and NBT® System customer base for system upgrades and continued to increase the utilisation rate of our installed base to a record level. This has led into steadily growing recurring revenue levels, which creates stability and a new kind of predictabil

Nexstim Abp:s uppdatering om verksamheten och kliniska framstegen tredje kvartalet 202120.10.2021 09:00:00 CEST | Pressemelding

Pressmeddelande, Helsingfors, 20 oktober 2021 kl. 10.00(EEST) Nexstim Abp:s uppdatering om verksamheten och kliniska framstegen tredje kvartalet 2021 Nexstim Abp (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”bolaget”) redogör för de viktigaste händelserna i bolagets verksamhet och kliniska framsteg tredje kvartalet 2021. Vd Mikko Karvinens synpunkter på affärsverksamheten och kliniska framstegen Det gläder mig att kunna berätta att bolaget efter det starkaste halvåret i dess historia har haft fortsatt positiv tillväxt inom affärsverksamheten under tredje kvartalet. Vi har fortsatt att satsa på att öka försäljningen av nya system inom diagnostikverksamheten (NBS) och terapiverksamheten (NBT®) på bägge två av våra huvudmarknader, nämligen USA och Europa. Samtidigt har befintliga kunder för NBS och NBT® uppvisat ett intresse för systemuppgraderingar, vilket har bidragit till en rekordhög användningsfrekvens av den installerade basen. Som en följd har de återkommande intäkterna ökat, vilket ger

Yara reports improved returns20.10.2021 08:00:00 CEST | Press release

Oslo, 20 October 2021:Yara delivers improved returns reflectinghigher prices in third quarter.Net income was a negative USD 143 million, compared with a positive USD 340 million a year earlier. The negative net income includesa USD 355 million impairment ofSalitre assetsin line with Yara’sregulatory release dated1 August 2021,and a currency translation loss of USD 148 million. Excluding currency effects and special items, the basic earnings per share was USD 1.33 compared with USD 0.88 per share in third quarter 2020. The main elements of the third-quarter results are: Improved returns reflecting higher prices8.3% ROIC1, up from 7.9% a year earlier40% ammonia curtailment in Europe due to natural gas price spike “Yara delivers solid third quarter results, with EBITDA2 excluding special items up 37%, mainly thanks to improved margins. However, the gas price spike in Europe has led to Yara curtailing around 40% of its European ammonia production,” said Svein Tore Holsether, President and

Kinnevik: Interim report 1 January – 30 September 202120.10.2021 08:00:00 CEST | Press release

”We continue to strengthen and build out our growth portfolio at a rapid pace to maintain the momentum of our strategic transformation, and note the interest of founders and investors to partner with us. This is a significant recognition of our ability to identify the businesses of tomorrow and be their preferred investor as they grow and shape a re-imagined everyday.” Georgi Ganev, CEO of Kinnevik Key Strategic Highlights Betterment raised USD 160m in a funding round to accelerate the record growth the company has delivered year-to-date across its B2C and B2B offering, leading to a significant uplift in valuation Cityblock raised additional capital to extend its reach and battle health inequities for a fast-growing member population, at a valuation twice as high as the round in March this yearBabylon reaffirmed its 2021 and 2022 growth guidance and secured USD 200m in sustainability-linked financing as it nears completion of its SPAC merger transaction We strengthened our Growth Portf

ING to offer compensation to Dutch retail customers with certain consumer credit products20.10.2021 08:00:00 CEST | Press release

ING to offer compensation to Dutch retail customers with certain consumer credit products ING announced today to offer a compensation to our Dutch retail customers with certain revolving consumer loans where the variable interest rate did not sufficiently follow market rates. With this step, ING reacts to a number of rulings by the Dutch Institute for Financial Disputes (Kifid) regarding similar products at other banks. We have investigated the relevance of these rulings for our floating-rate credit products in the Netherlands. This is expected to concern approximately 10% of the contracts for these products. The Dutch Consumers’ Association (Consumentenbond) has reacted positively on ING’s intention and is prepared to further discuss the execution and details of the scheme, which is expected to be completed before the end of 2022. ING will book a provision of €180 million in its third quarter 2021 results for the compensation and costs of executing the scheme. More details on the comp