Flytoget

Ståle Nistov blir ny administrerende direktør i Flytoget

Etter en lang rekrutteringsprosess gjennom høsten 2022 kan Flytoget AS i dag annonsere at selskapet har ansatt ny administrerende direktør.
Ståle Nistov blir ny administrerende direktør i Flytoget

Mannen som skal overta etter Philipp Engedal heter Ståle Nistov og kommer fra stillingen som daglig leder i Franzefoss Gjenvinning hvor han har vært siden 2018. Før den tid har Nistov lang fartstid fra det tidligere NSB-konsernet, nå Vy Gruppen, blant annet som administrerende direktør i Nettbuss Travel AS og konserndirektør for ekspressbuss. Han har også jobbet mange år som markedssjef i NSB persontog, og kjenner både transportsektoren og jernbanen godt. Nistov er utdannet siviløkonom fra Skottland.

-  Gjennom en omfattende og grundig rekrutteringsprosess har Ståle imponert oss, og vi er strålende fornøyde med ansettelsen. Ståle kan vise til sterke resultater som daglig leder i Franzefoss og har i tillegg lang, tung og allsidig erfaring fra transport og jernbanesektoren. Flytoget går enormt spennende tider i møte og Ståles erfaring og kompetanse, kombinert med hans lederstil og personlige egenskaper gjør oss trygge på at vi har fått rett mann på rett sted, sier styreleder i Flytoget Ingvald Løyning.

Ståle Nistov tiltrer stillingen 11. april og gleder seg veldig til tiden fremover.

- Flytoget er en av Norges sterkeste merkevarer og jeg gleder meg veldig til å bli kjent den stolte gjengen i Flytoget som hver dag står på for å levere kundeopplevelser i verdensklasse. Det er en stor ære å få muligheten til å jobbe med så mange flinke og engasjerte folk. Flytoget legger bak seg en krevende tid med pandemi. Kommer selskapet i mål med forhandlingene om Østlandet 2 går vi inn i en helt ny og svært spennende epoke. Å lede Flytoget i tiden fremover betyr at jeg kan få være med på å skrive norsk jernbanehistorie, og det var en mulighet jeg ikke kunne si nei til, sier Ståle Nistov.

I juli 2022 ble det kjent at Philipp Engedal slutter i stillingen som administrerende direktør og begynner som administrerende direktør i Coop Norge.

- Jeg vil benytte sjansen til å både applaudere og takke Philipp Engedal for den fantastiske jobben han har gjort som administrerende direktør i Flytoget de siste seks årene. Philipp har med tyngde, trygghet og ro sikret både imponerende resultater og ledet selskapet gjennom store omstillingsprosesser og flere år med pandemi. Vi ønsker han masse lykke til videre, og gleder oss til å følge han videre fra sidelinjen, sier styreleder Ingvald Løyning.

Kommersiell direktør Nicolai Bryde fungerer som administrerende direktør i Flytoget frem til april.

Ida Marie Fottland
Kommunikasjonsdirektør
imf@flytoget.no

Om Flytoget

Flytoget
Jernbanetorget 1

Følg pressemeldinger fra Flytoget

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Flytoget på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Flytoget