Stadig flere osteopater autoriseres

En betydelig andel osteopater har nå fått sin individuelle autorisasjon, og det blir stadig flere.

Foto: Bjørn Harstad

Tidligere i år ble det bestemt at osteopater skal autoriseres og innlemmes i helsepersonelloven, med ikrafttredelse fra 1. mai, 2022. Et historisk vedtak, som vil skape trygghet for pasienter og våre kolleger innenfor helsevesenet.

Ryddig og effektiv saksbehandling

Leder i Norsk Osteopatforbund, Tomas Collin, er godt fornøyd med overgangsperioden der direktoratet vurderer individuelle søknader.

– Flere og flere blir autorisert, og vi setter pris på ryddig og effektiv saksbehandling hos direktoratet, sier lederen.

Foto: Bjørn Harstad

Norsk Osteopatforbund arbeider for å sikre våre medlemmers faglige og politiske interesser. Vi jobber for å styrke osteopatiens posisjon i Norge og internasjonalt, gjennom høy faglig- og yrkesetisk standard. Vi skal utover dette fremme kvalitet i osteopatiutdanningen, samt utvikle faget slik at vi til enhver tid fremmer god folkehelse, og dermed bidra til å løse befolkningens muskel- og skjelettlidelser. Vårt hovedmål er autorisasjon.

Følg pressemeldinger fra Norsk Osteopatforbund

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Osteopatforbund på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norsk Osteopatforbund