Circle K Norge

Stadig flere kjøper kaffeavtale

Del

Nesten 2,8 millioner nordmenn drikker kaffe hver dag, og 7 av 10 vil helst ha den svart. Stadig flere kjøper også kaffeavtale-kopper, og nye tall viser at Koppen til Circle K blir mer populær.

Vi drikker stadig mer kaffe på veien. Jeanette Amara i Circle K Norge viser fram Koppen 2020 – en av kafeavtalekoppene på det norske markedet. Foto: Johnny Syversen/josy.no
Vi drikker stadig mer kaffe på veien. Jeanette Amara i Circle K Norge viser fram Koppen 2020 – en av kafeavtalekoppene på det norske markedet. Foto: Johnny Syversen/josy.no

I løpet av 2019 har Circle K Norge solgt over 400 000 Koppen-avtaler ved sine stasjoner rundt om i landet. Dette er en kraftig økning fra i fjor.

– Med tanke på hvor populær kaffe er blant nordmenn flest, er jeg ikke overrasket over at Koppen-salget fortsetter å peke oppover. Innen utgangen av 2019 kommer vi til å passere 20 millioner påfyll, så de fleste sparer mye penger på en slik avtale, sier Jeanette Amara, som er kategoriansvarlig for mat og kaffe i Circle K.

En kaffeavtalekopp kan gratis fylles med kaffe og andre varme drikker gjennom hele året.

Mer kaffe på veien
Ifølge Kaffeundersøkelsen 2019 skjer 44 prosent av kaffedrikkingen vår hjemme, mens 26 prosent foregår på jobb. Det er ifølge undersøkelsen forbruk i andre situasjoner som sørger for vekst i det totale kaffekonsumet.

– Nordmenn er storforbrukere er kaffe, og vi drikker stadig mer av den på vei til og fra jobb. Tidligere ventet vi til vi kom på kontoret, men nå tar vi en kopp bak rattet eller balanserer den inn på toget, sier Bjørn Grydeland, kommunikasjonssjef i Norsk Kaffeinformasjon, som står bak Kaffeundersøkelsen.

Undersøkelsen viser at nesten sju av ti nordmenn drikker kaffe hver eneste dag, og omtrent like mange foretrekker kaffen svart. I snitt får kaffedrikkende nordmenn i seg 3,7 kopper daglig. Det totale kaffeforbruket i Norge har ligget på et jevnt nivå i mange år,

Vant nasjonal kaffekopptest
Jeanette Amara tror mange bilister fikk med seg at Circle K Norge vant den store kaffekopptesten til TV2 Hjelper Deg tidligere i år. Hun tror dette kan ha påvirket salget av 2019-utgaven av Koppen.

– I tillegg fikk vi mange gode tilbakemeldinger på det nye designet på 2019-koppen, ikke minst på de store premiumkoppene med termoeffekt. 2020-koppene er basert på samme design, og kommer i forskjellige spreke farger. Dersom du av miljøhensyn ønsker å bruke årets kopp også neste år, går det selvsagt fint. Vi gir til og med en liten rabatt om du kjøper oblat uten kopp, sier hun.

Populær julegave
Koppen til Circle K dukket opp for første gang i 2003, da under navnet Frokostklubb-koppen, og har vært en fast følgesvenn i bilen for mange kunder i 16 år. Ifølge Jeanette Amara merker stasjonene en ganske stor etterspørsel i tiden før jul.

– Ja, dette er jo en populær og rimelig gave til den som allerede har alt, og det er ikke til å stikke under en stol at den også fungerer som en i-siste-liten-gave. Jeg har selv gitt bort en del av disse gjennom årenes løp, smiler hun.
(Pressenytt)

Nøkkelord

Kontakter

For mer informasjon, kontakt:
Jeanette Amara, E: Jeanette.Amara@circlekeurope.com, M: 90098709

Bilder

Vi drikker stadig mer kaffe på veien. Jeanette Amara i Circle K Norge viser fram Koppen 2020 – en av kafeavtalekoppene på det norske markedet. Foto: Johnny Syversen/josy.no
Vi drikker stadig mer kaffe på veien. Jeanette Amara i Circle K Norge viser fram Koppen 2020 – en av kafeavtalekoppene på det norske markedet. Foto: Johnny Syversen/josy.no
Last ned bilde
Vi drikker stadig mer kaffe på veien. Jeanette Amara i Circle K Norge viser fram Koppen 2020 – en av kafeavtalekoppene på det norske markedet. Foto: Johnny Syversen/josy.no
Vi drikker stadig mer kaffe på veien. Jeanette Amara i Circle K Norge viser fram Koppen 2020 – en av kafeavtalekoppene på det norske markedet. Foto: Johnny Syversen/josy.no
Last ned bilde

Om Circle K Norge

Circle K Norge
Circle K Norge
Schweigaards gate 16
0191 Oslo

https://www.circlek.no/

Circle K Norge er en del av Alimentation Couche-Tard Inc. («Couche-Tard») som er en verdensledende aktør innen drivstoff og detaljhandel med hovedkvarter i Laval, Canada.
Vi var tidligere eid av Statoil ASA, skilt ut som eget selskap på børs i 2010 og kjøpt opp av Alimentation Couche-Tard Inc. (ACT) i 2012. Vi het tidligere Statoil Fuel & Retail Norge AS, men som følge av eierskifte endret vi selskapsnavn til Circle K Norge i april 2016.
Statoil-stasjonene ble merket om til Circle K fra mai 2016 til mai 2017 i forbindelse med at Couche-Tard samler alle sine convenience-virksomheter under det globale merkenavnet Circle K.
Vi har vært i det norske markedet siden 1920 (MIL) og siden det operert under ulike merkenavn; - MIL, BP, Norol, Statoil og nå Circle K. Selskapet har dermed vært med på en reise fra å være bensinstasjoner med bilservice til nå å være energistasjoner for bil og de reisende gjennom også vårt stadig økende tilbud innen convenience.
Circle K Norge driver 467 drivstoffutsalg i Norge hvorav 279 er fullservice bensinstasjoner og butikker. Vi har også en rekke terminaler og depoter som forsyner stasjoner og kunder i hele Norge.
Vår visjon er å bli den foretrukne destinasjonen for servicehandel og drivstoff. Vårt kundeløfte er «Take it Easy» og vår oppgave er å gjør kundens liv litt enklere hver eneste dag.
Ca. 3 000 personer jobber på våre kontorer og stasjoner over hele landet. Servicekontoret for Circle K Norge ligger i Oslo. Circle K er markedsleder og ledende innen vår bransje i Norge.

Følg saker fra Circle K Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Circle K Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Circle K Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom