Sprangridning: Fjerdeplass til Geir i World Cup

Geir Gulliksen sikret seg viktige World Cup-poeng etter en sterk fjerdeplass ved World Cup-stevnet i London søndag.
Arkivfoto: FEI/Christophe Taniere

Geir Gulliksen med hesten VDL Groep Quatro var en av 11 ryttere som red feilfri grunnomgang. I omhoppingen red Geir like godt og sikret seg fjerdeplassen i klassen. Han la flere av verdens beste ryttere bak seg, deriblant regjerende olympisk mester. Plasseringen i London gir 13 verdifulle poeng på rankingen hvilket gjør at Lier-rytteren nå ligger på 22. plass sammenlagt i den vest-europeiske ligaen.

-Quatro hoppet bare veldig bra i dag, han er en ordentlig spesiell hest. Jeg var veldig fokusert, og vi gjorde en veldig bra grunnomgang – og en god omhopping også, sier Geir.

Vinner av klassen ble det britiske stortalentet Harry Charles med hesten Stardust.

Arkivfoto: FEI/Christophe Taniere