Sponsoravtale mellom BUA og Møller Mobility Group

Møller Mobility Group ønsker nå å støtte BUAs arbeid i Oslo ved at BUA får disponere to Volkswagen e-Crafter varebiler i to år

Stiftelsen BUA (Barn-Unge-Aktivitet) skal bidra til inkludering og økt deltakelse i helsefremmende aktiviteter for barn og unge uavhengig av sosioøkonomisk status, gjennom å styrke og synliggjøre nye og eksisterende utstyrsordninger for sport og friluftsliv. Nå har Møller Mobility Group skrevet en toårig sponsoravtale med stiftelsen.

«Bærekraft står sentralt i BUAs arbeid og samarbeid med andre aktører er vesentlig for å lykkes. Derfor kaller vi våre sponsorer for bærekraftpartnere. Vi er veldig takknemlige og inspirert over å få Møller-konsernet som sponsor i Oslo i to år,» sier Monica Vogt i BUA.

«Vi er veldig glade for å kunne gjøre sport- og fritidsutstyr mer tilgjengelig for flere og dermed bidra til inkludering av barn og unge i fritidsaktiviteter, til bedre folkehelse og lavere forbruk,» sier Paul Hegna, direktør Bærekraft og Kommunikasjon i Møller Mobility Group.

Som bærekraftpartner vil Møller Mobility Group/Møller Bil bidra til realiseringen av et nytt og innovativt prosjekt, nemlig et mobilt BUA-utstyrsbibliotek som ved hjelp av de to Volkswagen e-Crafter varebilene bringer utstyret dit folk bor og der aktivitetene skjer.

Dette er samfunnsansvar, bærekraft og merkevarebygging i ett:

• Møller bidrar til at folk ikke behøver å kjøre til BUA for å låne utstyr.
  • Møller bidrar til at flere får muligheten til å låne utstyr.
  • Møller bidrar til redusert forbruk.
  • Møller bidrar til inkludering og deltakelse for alle uavhengig av økonomi.
  • Møller bidrar med et innovativt tiltak i lokalmiljø, som vi håper blir oppfattet som positivt blant innbyggere, kommuneledelse og lokalpolitikere.

BUA-nettverket opplever stor pågang for å låne utstyr og har hatt en kraftig økning de siste årene. I 2015 bestod nettverket av syv steder, i 2018 av 73 og i 2021 av 164.

«BUA svarer på Møller Mobility Group sin ambisjon om et bærekraftig og langsiktig samfunnsoppdrag," sier Paul Hegna i Møller Mobility Group.