Spond og Vipps lanserer digital salgsdugnad for å hjelpe breddeidretten
Siden mars har inntektsmulighetene til breddeidretten blitt kraftig redusert av Covid-19.
Nå skal den nye digitale tjenesten erstatte tradisjonelle aktiviteter som loddsalg og fysiske salgsdugnader. Gjennom testfasen har de første lagene fått inn opp mot 50.000 kroner til lagkassen.
Med 900.000 månedlige aktive brukere hjelper Spond landets trenere, lagledere og foreldre med å kommunisere og organisere kamper, treninger, samlinger og mye mer. På oppfordring fra brukerne har det norske selskapet nå skapt en tilleggstjeneste som skal hjelpe lag og foreninger med å få inn sårt tiltrengte midler til å gjennomføre aktiviteter, kjøpe utstyr, og dekke andre essensielle kostnader. Resultatet er en forenklet, digital salgsdugnad, hvor Vipps bidrar inn som en aktiv og sentral samarbeidspartner.
— Vi vet at mange lagledere, foreldre og klubber opplever store utfordringer med finansiering av den lokale breddeidretten. Dette har alltid vært krevende, og i år har situasjonen blitt enda mer utfordrende. Derfor måtte vi tenke nytt, og har utviklet en innsamlingskampanje som kan gjennomføres fra sofaen. For å forenkle hele prosessen med betaling er vi veldig glade for å få med oss Vipps, som stort sett alle brukerne kjenner godt og bruker fra før av, sier fungerende CEO for Spond, Trine Fjellberg Falnes.
De to norske merkevarene har inngått dette unike samarbeidet med et mål om å skape enda mer idrett og glede over hele landet. Gjennom de store brukermassene til Spond og Vipps, vil man sammen nå store deler av idretts-Norge med denne nye tjenesten.
— Spond forenkler foreningsarbeid på en super måte. Vipps heier på frivilligheten, og vi håper betaling med Vipps kan bidra til at Spond lykkes med digital innsamling. Nå håper vi slunkne lagkasser fylles opp landet rundt, sier Hanne Kjærnes, kommunikasjonssjef i Vipps.
Dugnad fra sofaen
Ved å flytte den tradisjonelle dugnaden inn i den digitale verden får hvert lag sin egen unike lenke til en digital kampanjeside hvor venner og familie kan kjøpe lodd for å støtte innsamlingskampanjen. Det tar kun få minutter å sette opp en innsamlingskampanje, og inntekten går til lagkassen.
Over sommeren har Spond latt en rekke klubber og lag teste ut tjenesten. Dette har gitt verdifulle tilbakemeldinger, og ikke minst gledelige resultater.
— Hver digital dugnad varer kun én uke, og en rekke lag har meldt om rekordstore summer inn i sine slunkne lagkasser. Det betyr økte muligheter for deltakelse i cuper, nytt utstyr og masse idrettsglede, sier Falnes.
Det viktigste er alle tilbakemeldingene fra de som opplever tjenesten som enkel og intuitiv.
— Spond og Vipps deler ambisjonen om å gjøre folks hverdag enklere. Den digitale salgsdugnaden gjør det superlett å støtte det lokale idrettslaget eller korpset som sårt trenger inntekter for å drive videre, avslutter Hanne Kjærnes.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Fungerende CEO i Spond, Trine Falnes (91166568, trine@spond.com)
Kommunikasjonssjef i Vipps, Hanne Kjærnes (99741263, hanne.kjaernes@vipps.no)
Kontakter
Hanne KjærnesKommunikasjonssjef Vipps
Tel:+47 997 41 263hanne.kjaernes@vipps.noBilder
Om Vipps
Over 4,3 millioner nordmenn har lastet ned Vipps.
Vipps gjør det veldig, veldig enkelt å betale og ta betalt. Du trenger ingen bankterminal eller kontanter og pengene får du rett inn på konto. Vipps har ingen etableringsgebyr eller abonnementspris.
Følg pressemeldinger fra Vipps
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Vipps på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Vipps
Vipps-rekord på julaften25.12.2023 17:37:34 CET | Pressemelding
På julaften vippset nordmenn hverandre mer enn 1,5 millioner ganger. Der er mer enn dobbelt så mye som på en vanlig hverdag. Totalt sendte vi 1,5 milliarder kroner med Vipps til venner og familie på den store dagen.
Apotek og kosmetikk vant julehandelen på nett22.12.2023 07:02:06 CET | Pressemelding
Varekjøp med Vipps på nett har skutt til værs i desember. Så langt er økningen i volum og antall betalinger på henholdsvis 19 og 14 %. Veksten er størst innen apotek og kosmetikk.
Vipps-rekorder på Black Friday25.11.2023 15:16:54 CET | Pressemelding
Nordmenn handlet ting for 10 prosent mer via Vipps netthandel på Black Friday, og skapte ny døgnrekord. I Black Week har summen allerede bikket godt over en milliard kroner natt til lørdag.
–Black Week på dødsleiet17.11.2023 10:41:41 CET | Pressemelding
Kommersiell leder Vegar Heir i Vipps spådde Black Fridays død i 2021. Nå ser han tegn på at også Black Weeks dager kan være talte.
Vipps tilbake i REMA 100024.10.2023 15:11:10 CEST | Pressemelding
REMA 1000-kunder kan igjen vippse for handelen i fysiske butikker. – Vi er glade for at Vipps endelig er tilbake i butikkene, våre sier REMA 1000.