Spond og Vipps lanserer digital salgsdugnad for å hjelpe breddeidretten
Spond og Vipps lanserer en ny digital dugnadstjeneste som gir lag og foreninger mulighet til å sette opp innsamlingskampanjer i Spond.

Siden mars har inntektsmulighetene til breddeidretten blitt kraftig redusert av Covid-19.
Nå skal den nye digitale tjenesten erstatte tradisjonelle aktiviteter som loddsalg og fysiske salgsdugnader. Gjennom testfasen har de første lagene fått inn opp mot 50.000 kroner til lagkassen.
Med 900.000 månedlige aktive brukere hjelper Spond landets trenere, lagledere og foreldre med å kommunisere og organisere kamper, treninger, samlinger og mye mer. På oppfordring fra brukerne har det norske selskapet nå skapt en tilleggstjeneste som skal hjelpe lag og foreninger med å få inn sårt tiltrengte midler til å gjennomføre aktiviteter, kjøpe utstyr, og dekke andre essensielle kostnader. Resultatet er en forenklet, digital salgsdugnad, hvor Vipps bidrar inn som en aktiv og sentral samarbeidspartner.
— Vi vet at mange lagledere, foreldre og klubber opplever store utfordringer med finansiering av den lokale breddeidretten. Dette har alltid vært krevende, og i år har situasjonen blitt enda mer utfordrende. Derfor måtte vi tenke nytt, og har utviklet en innsamlingskampanje som kan gjennomføres fra sofaen. For å forenkle hele prosessen med betaling er vi veldig glade for å få med oss Vipps, som stort sett alle brukerne kjenner godt og bruker fra før av, sier fungerende CEO for Spond, Trine Fjellberg Falnes.
De to norske merkevarene har inngått dette unike samarbeidet med et mål om å skape enda mer idrett og glede over hele landet. Gjennom de store brukermassene til Spond og Vipps, vil man sammen nå store deler av idretts-Norge med denne nye tjenesten.
— Spond forenkler foreningsarbeid på en super måte. Vipps heier på frivilligheten, og vi håper betaling med Vipps kan bidra til at Spond lykkes med digital innsamling. Nå håper vi slunkne lagkasser fylles opp landet rundt, sier Hanne Kjærnes, kommunikasjonssjef i Vipps.
Dugnad fra sofaen
Ved å flytte den tradisjonelle dugnaden inn i den digitale verden får hvert lag sin egen unike lenke til en digital kampanjeside hvor venner og familie kan kjøpe lodd for å støtte innsamlingskampanjen. Det tar kun få minutter å sette opp en innsamlingskampanje, og inntekten går til lagkassen.
Over sommeren har Spond latt en rekke klubber og lag teste ut tjenesten. Dette har gitt verdifulle tilbakemeldinger, og ikke minst gledelige resultater.
— Hver digital dugnad varer kun én uke, og en rekke lag har meldt om rekordstore summer inn i sine slunkne lagkasser. Det betyr økte muligheter for deltakelse i cuper, nytt utstyr og masse idrettsglede, sier Falnes.
Det viktigste er alle tilbakemeldingene fra de som opplever tjenesten som enkel og intuitiv.
— Spond og Vipps deler ambisjonen om å gjøre folks hverdag enklere. Den digitale salgsdugnaden gjør det superlett å støtte det lokale idrettslaget eller korpset som sårt trenger inntekter for å drive videre, avslutter Hanne Kjærnes.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Fungerende CEO i Spond, Trine Falnes (91166568, trine@spond.com)
Kommunikasjonssjef i Vipps, Hanne Kjærnes (99741263, hanne.kjaernes@vipps.no)
Kontakter
Hanne KjærnesKommunikasjonssjef Vipps
Tel:+47 997 41 263hanne.kjaernes@vipps.noBilder

Om Vipps
Vipps gjør det befriende enkelt å betale og ta betalt, du trenger ingen bankterminal eller kontanter og pengene får du rett inn på konto. Vipps har ingen etableringsgebyr eller abonnementspris, du betaler kun for bruk av Vipps.
I 2018 fusjonerte BankID, BankAxept og Vipps, og er nå Nordens største aktør innen betaling og identifisering.
Følg saker fra Vipps
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Vipps på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Vipps
Nordmenn brukte mer på årets julehandel23.12.2020 13:27:32 CET | Pressemelding
Årets julehandel ga omsetningsrekord. Ferske tall fra Vipps og BankAxept viser at den totale verdien av handelen de tre første ukene i desember øker sammenlignet med samme periode i fjor. Omsetningen i korthandelen øker med 1 prosent og varehandel på nett med Vipps øker med 178 prosent.
Flere tar julehandelen hjemmefra16.12.2020 08:39:23 CET | Pressemelding
Varehandelen med Vipps på nett fortsetter den sterke økningen med 154 prosent i uke 50, sammenlignet med samme uke i fjor. Samtidig går verdien av handel med kort i butikkene tilbake ett prosentpoeng sammenlignet med samme uke i fjor.
Julehandelen opp fra i fjor9.12.2020 16:30:32 CET | Pressemelding
Nordmenn bruker mer penger på julehandel i år enn i fjor, både ute i handlegatene og på nett. Første uken i desember øker omsetningen fra kortkjøp med BankAxept i butikkene med 13,5 prosent sammenlignet med samme uke i fjor. I varehandelen på nett øker Vipps-omsetningen i samme periode med 119 prosent.
Føremelding for julehandelen: Slik unngår du trengsel når du handler frem mot jul4.12.2020 14:39:33 CET | Pressemelding
Ved å legge julehandelen på dager og tidspunkt hvor det er færre folk i butikkene, unngår du køer og trengsel ved kassene. Vipps gir deg føremeldingen for julehandelen.
Black week ga handelsrekorder. Vipps og BankAxept kraftig opp3.12.2020 13:02:04 CET | Pressemelding
Omsetningen i netthandelen med Vipps økte med totalt 132 prosent under årets «Black week» sammenlignet med i fjor. Overaskende nok økte også omsetningen for kortbetaling med BankAxept i butikk på ni prosent.
Nordmenn handler som aldri før: Rekordhandel under Black week27.11.2020 16:56:22 CET | Pressemelding
Omsetningen i netthandelen med Vipps øker med over 160 prosent hittil i årets Black week sammenlignet med samme periode i fjor. Til tross for pandemien øker også omsetningen fra kortbruk (BankAxept) i butikkene med 22 prosent.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom