Spellemann-nominerte Larsiveli slipper ny banger

Etter et travelt år, er Spellemann-nominerte Larsiveli klar for å slippe musikk! I dag slipper han den første singelen, «Oisann» fra en kommende EP, hvor han har samarbeidet med produsenten Pluto, som står bak blant annet “Hallo” med Isah og Dutty Dior.

På den kommende EPen har Larsiveli gått litt bort fra det seriøse, og er klar for å vise en mer leken og mer eksperimentell side av seg selv. Med på hele prosjektet, samarbeider Larsiveli med produsenten Pluto. “Oisann” er en smak på hva som kommer.

- «Oisann er en låt produsert av Pluto. Vi har hatt noen regler i studio og det er å ikke tenke og bare ha det gøy. Det har vært mye fokus på veldig personlige og såre ting i livet mitt den siste tiden så nå føler jeg det er på tide at jeg skal få lov til å ha det gøy, smile og le. Pluto får som vanlig frem det beste i meg så jeg gleder meg til å vise folket resten av låtene vi har gjort sammen» - Larsiveli

HØR LARSIVELI - "OISANN" HER

I 2018 fikk et større publikum øynene opp for Larsiveli med låten «Baby», som lå på A-listen til NRK P3 fra April til August. Larsiveli begynte å bygge en trofast fanskare allerede i 2010 med duoen Greenlight, sammen med Jesse Green, som ufiltrert om en småbyoppvekst på siden av samfunnet i Horten. Mulighetene åpnet seg virkelig i 2019 da han kickstartet året med EP-en Tvilling, og to solide konserter under by:Larm som høstet gode anmeldelser. Tvilling er en EP som gjenspeiler Larsiveli sine to personligheter, og er nominert med i årets Spellemann under kategorien Årets Låtskriver. Han ga også ut flere singler, samt to freestyles, “Lullabye” og “Leve”, som fansen har tatt meget godt imot.

Larsiveli er kjent for sin evne til å formidle sterke følelser, i kombinasjon med ferdigheter og musikalitet. Han er «...en av de mest fleksible rapperne i landet, med en evig omskiftelig rapflow» (Klassekampen), «stahet og sult, blandet med ydmykhet og koketteri» (Natt & Dag), med et «sjeldent stjernepotensiale» (Dagbladet).

Fra 730.no sin offisielle kåring, så havnet Larsiveli på topp tre av de beste norske rapperne - kåret av landets rappere.

Photo: Sara Abraham

Ny musikk fra Sandra Lyng, Lady Gaga, Emelie Hollow & Ruben, Juice WRLD, Celeste med flere29.5.2020 13:50:35 CESTPressemelding

Emelie Hollow x Ruben: Hjerteskjærende og emosjonelt i den nye singelen «Break It Right» Sandra Lyng debuterer som barnebokforfatter og slipper tilhørende musikk Yusuf / Cat Stevens nyinnspilte Tea for the Tillerman² slippes 18. september Lady Gaga slipper etterlengtet album I dag annonserer den globale superstjernen Ellie Goulding at hun slipper sitt svært etterlengtede fjerde studioalbum "Brightest Blue" med en utgivelsesdato 17. Juli. Albumet vil inneholde en rekke nylige utgivelser sammen med en mengde nye sanger. Singlen «Power» er ute allerede nå. Vinneren av BBC Sound of 2020, Celeste er ute med sin nye singel «I Can See The Change» gjennom Polydor Records. Låten handler om å finne håp i kjølvannet av motgang og det å innse at en lysere fremtid ligger foran oss. «I Can See Change» er produsert av Grammy vinnende produsent FINNEAS. Baby Queen slipper sin debutsingle «Internet Religion», en skarp pop-satire fylt med psykedeliske synther, og tekster som skjærer rett til hjertet av

Lady Gaga slipper etterlengtet album29.5.2020 13:42:43 CESTPressemelding