Spellemann-nominerte Larsiveli slipper ny banger

Etter et travelt år, er Spellemann-nominerte Larsiveli klar for å slippe musikk! I dag slipper han den første singelen, «Oisann» fra en kommende EP, hvor han har samarbeidet med produsenten Pluto, som står bak blant annet “Hallo” med Isah og Dutty Dior.

På den kommende EPen har Larsiveli gått litt bort fra det seriøse, og er klar for å vise en mer leken og mer eksperimentell side av seg selv. Med på hele prosjektet, samarbeider Larsiveli med produsenten Pluto. “Oisann” er en smak på hva som kommer.

- «Oisann er en låt produsert av Pluto. Vi har hatt noen regler i studio og det er å ikke tenke og bare ha det gøy. Det har vært mye fokus på veldig personlige og såre ting i livet mitt den siste tiden så nå føler jeg det er på tide at jeg skal få lov til å ha det gøy, smile og le. Pluto får som vanlig frem det beste i meg så jeg gleder meg til å vise folket resten av låtene vi har gjort sammen» - Larsiveli

HØR LARSIVELI - "OISANN" HER

I 2018 fikk et større publikum øynene opp for Larsiveli med låten «Baby», som lå på A-listen til NRK P3 fra April til August. Larsiveli begynte å bygge en trofast fanskare allerede i 2010 med duoen Greenlight, sammen med Jesse Green, som ufiltrert om en småbyoppvekst på siden av samfunnet i Horten. Mulighetene åpnet seg virkelig i 2019 da han kickstartet året med EP-en Tvilling, og to solide konserter under by:Larm som høstet gode anmeldelser. Tvilling er en EP som gjenspeiler Larsiveli sine to personligheter, og er nominert med i årets Spellemann under kategorien Årets Låtskriver. Han ga også ut flere singler, samt to freestyles, “Lullabye” og “Leve”, som fansen har tatt meget godt imot.

Larsiveli er kjent for sin evne til å formidle sterke følelser, i kombinasjon med ferdigheter og musikalitet. Han er «...en av de mest fleksible rapperne i landet, med en evig omskiftelig rapflow» (Klassekampen), «stahet og sult, blandet med ydmykhet og koketteri» (Natt & Dag), med et «sjeldent stjernepotensiale» (Dagbladet).

Fra 730.no sin offisielle kåring, så havnet Larsiveli på topp tre av de beste norske rapperne - kåret av landets rappere.

Photo: Sara Abraham

Ny musikk fra Mari Bølla, Ylva, Sam Fender, Kuselofte med flere!27.11.2020 11:17:23 CETPressemelding

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass" Idolvinner Mari Bølla er ute med sin første julelåt - "Christmas Time (is nothing without you)" Sam Fender slapp i dag låten "Winter Song". Låten er et cover av Alan Hull og Lindisfarne sin låt med samme navn. Låten ble også sluppet sammen med en lyric-video som inneholder bilder tatt av en rekke hjemmløse. Se den HER. Sam Fender skulle egentlig ha spilt på årets Øyafestival. I dag slipper Lil Yachty Lil Boat 3.5, som er en deluxe versjon av albumet Lil Boat 3, som kom ut I mai I år. Det er hele seks nye spor på denne utgivelsen, med gjesteartister som Lil baby, Future, Playboi Carti og Vince Staples. Taylor Swift slapp denne uken dokumentaren/konsertfilmen "folklore: the long pond studio sessions" på Disney +. I dokumentaren fremfører Swift låtene fra hennes nyeste album "folklore" sammen med produsentene Aaron Dessner og Jack Antonoff, og dokumentaren inneholder også samtaler mellom skaperne om hvordan albumet ble til. Nyinns

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass"27.11.2020 08:30:00 CETPressemelding