Spekter og NHO Service og Handel inviterer til frokostmøte og lansering av rapport om morgendagens omsorgsutfordringer

Kan fremtidens omsorgsutfordringer løses av det offentlige alene, eller er vi avhengig av at hele helse- og omsorgssektoren bidrar? Spekter og NHO Service og Handel har satt ned et utvalg for å drøfte dette. Rapporten legges frem på frokostmøtet av utvalgsleder Jan Grund.

Dato: torsdag 16. mai 2019, kl 08:30 - 09:45. Frokost og registrering fra kl 08:00
StedHotel Bristol, Oslo

Du møter blant andre Ingvild Kjerkol (Ap) og Sveinung Stensland (H) som vil gi sine kommentarer til rapporten.

De tidligere statsrådene for henholdsvis Arbeiderpartiet og Høyre og medlemmer av utvalget, Bjarne Håkon Hanssen og Kristin Clemet vil innlede om hvorfor det beste svaret på de utfordringene vi står foran er velferdsmiks. Du vil også møte de andre utvalgsmedlemmene som er Finn Egil Holm, direktør, administrasjon og samfunnskontakt Vestre Viken HF og tidligere generalsekretær og stabssjef i FrP, Sverre Molandsveen, kommunikasjonsdirektør ved OsloMet og tidligere rådgiver for Venstre i Storting og regjering, og Marit Brandt Lågøyr, daglig leder i Agenda Rådgiving og tidligere rådgiver for KrF og styreleder for Blå Kors Norge.

Dersom du ønsker å delta kan du registrere din interesse her: Påmeldingskjema

Nye lønnsveksttall fra TBU: -Diskusjonen om frontfagsmodellen må nå parkeres16.2.2024 09:31:27 CET | Pressemelding

- Over tid er lønnsveksten om lag den samme i privat og offentlig sektor, slik frontfagsmodellen forutsetter. Etter tre år med høyest lønnsvekst i privat sektor er bildet nå snudd, og det siste året har offentlig sektor kommet bedre ut. Dette er et godt utgangspunkt for lønnsoppgjøret, sier administrerende direktør i Arbeidsgiverforeningen Spekter, Anne-Kari Bratten, og legger til at diskusjonen om frontfagsmodellen må parkeres en gang for alle.