SpareBank 1 SMN: Viderefører spareprogram for ansatte

Styret i SpareBank 1 SMN har vedtatt å videreføre spareprogrammet for ansatte i konsernet for 2022.

Alle faste ansatte i banken og datterselskaper kan delta i spareprogrammet. Formålet med programmet er å motivere ansatte til å være medeiere i banken og samtidig øke interessen rundt bankens strategi og resultater.

Ansatte inviteres til å spare et fast beløp i måneden for å kjøpe egenkapitalbevis i banken. Ansatte som har meldt seg inn i spareordningen vil spare et årlig beløp på enten kroner 6.000, 12.000 eller 24.000 gjennom et månedlig trekk fra lønn i perioden januar til desember 2022. Sparebeløpet vil bli brukt til å kjøpe egenkapitalbevis i SpareBank 1 SMN på vegne av de ansatte som deltar i spareprogrammet. Alle ansatte som melder seg inn i spareordningen vil spare et fast beløp for 2022, og det er ikke mulig å endre beløp underveis.

SpareBank 1 SMN tar sikte på å gjennomføre kjøp av egenkapitalbevis i markedet hvert kvartal dagen eller dagene etter fremleggelsen av resultatene for henholdsvis 1., 2. og 3. kvartal 2022, samt i desember 2022. SpareBank 1 Markets vil handle egenkapitalbevisene på vegne av banken.

De ansatte vil få tildelt egenkapitalbevis så snart som praktisk mulig etter gjennomføringen av de enkelte tilbakekjøpene. Ansatte vil bli tildelt egenkapitalbevisene til samme kurs som SpareBank 1 SMN betaler, dvs. markedskurs, uten noen form for rabatt. Kjøpskurs og antall aksjer ervervet av banken vil meldes i henhold til gjeldende regelverk.

Etter to års eiertid vil banken tildele ansatte som ikke har solgt egenkapitalbevis kjøpt gjennom spareprogrammet i 2022, et gratis egenkapitalbevis for hvert andre egenkapitalbevis kjøpt gjennom spareprogrammet gjennom spareprogrammet i 2022.

Se tabell nedenfor for en oversikt over primærinnsidere i SpareBank 1 SMN som har meldt seg inn i spareprogrammet for 2022. Beløpene som oppgis er totale sparebeløp for 2022. Antall egenkapitalbevis tildelt og kjøpskurs for egenkapitalbevisene som blir solgt til den enkelte primærinnsider i henhold til spareprogrammet, vil bli offentliggjort på tidspunkter for videresalg av egenkapitalbevis til de ansatte.

NavnPåmeldt med beløp (kr)
Jan-Frode Janson24.000
Kjell Fordal24.000
Vegard Helland 24.000
Ola Neråsen24.000
Rolf Jarle Brøske24.000
Inge Lindseth24.000
Christina Straub12.000
Karin Norli24.000
Astrid Undheim24.000
Kjetil Reinsberg 24.000
Kjersti Hønstad24.000
Arne Nypan24.000

Trondheim, 15. desember 2021

Kontaktperson i banken:
Finansdirektør Kjell Fordal, tlf. 905 41 672

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

DNO Receives 10 Awards in Norway's APA Licensing Round18.1.2022 15:54:11 CET | Press release

Oslo, 18 January 2022 – DNO ASA, the Norwegian oil and gas operator, today announced that its wholly-owned subsidiary DNO Norge AS has been awarded participation in 10 exploration licenses, of which three are operatorships, under Norway's Awards in Predefined Areas (APA) 2021 licensing round. Of the 10 new licenses, six are in the North Sea and four in the Norwegian Sea. At yearend 2021, DNO held interests in 73 licenses offshore Norway, of which 17 were operated by the Company. The new awards under the APA 2021 licensing round include: PL 586 B: Neptune Energy Norge AS (operator), Suncor Energy Norge AS, Vår Energi AS, DNO Norge AS (7.5%) PL 923 B: Equinor Energy AS (operator), Petoro AS, Wellesley Petroleum AS, DNO Norge AS (20%) PL 969 B: A/S Norske Shell (operator), Spirit Energy Norway, DNO Norge AS (45%) PL 1007 B: DNO Norge AS (operator, 40%), OMV (Norge) AS, Equinor Energy AS, Spirit Energy Norway AS PL 1145: DNO Norge AS (operator, 60%), Aker BP ASA PL 1146: ConocoPhillips Ska

AGC Biologics Names Regina Choi-Rivera New General Manager of Boulder, Colorado Mammalian Production Facility18.1.2022 15:05:00 CET | Press release