SpareBank 1 SMN øker renten med inntil 0,25 prosentpoeng

I tråd med Norges Banks vedtak om å øke styringsrenten, øker SpareBank 1 SMN rentene på lån og innskudd med inntil 0,25 prosentpoeng. Bankens beste rente blir dermed Grønt førstehjemslån med ny pris 1,60 prosent.

Bakgrunnen for renteendringen er at Norges Bank i rentemøtet 16. desember 2021 vedtok å øke styringsrenten. Dette påvirker prisen bankene betaler for å låne inn penger, for så å låne ut til kundene.

- Det var forventet at Norges Bank ville sette opp styringsrenta igjen i desember, fra et historisk lavt nivå. Selv om usikkerheten nå er større på grunn av oppblomstringen av koronasmitte, er renteøkningen et tegn på at det går bedre i norsk økonomi, sier Nelly Maske, konserndirektør for Privatmarked i SpareBank 1 SMN.

SpareBank 1 SMN setter derfor opp renten tilsvarende endringen fra Norges Bank, men legger samtidig til rette for god hjelp til de som opplever en tøffere økonomisk situasjon som følge av nasjonale retningslinjer i forbindelse med koronapandemien.

- Vi har rådgivere som står klare til å gi råd og hjelpe kunder i hele Midt-Norge. Vi har også tatt opp igjen ordningen om forskuttering av dagpenger, og tilbyr kostnadsfri avdragsfrihet til permitterte. Dette er tiltak som vi vet at har stor betydning for kunder i en sårbar situasjon, sier Maske.

Kunder som nå får renteendring, vil i kommende uke motta informasjon om hvordan dette påvirker deres lån. For eksisterende lånekunder vil renteendringen tre i kraft 2. februar 2022 og for nye lån fra 22. desember 2021.

Trondheim, 17.12.21

Kontaktpersoner i SpareBank 1 SMN:

• Konserndirektør Privatmarked, Nelly Maske: 901 38 380 / nelly.maske@smn.no
  • Kommunikasjonssjef, Eirin Sørensen Røkke: 452 58 536 / eirin.rokke@smn.no

Pressebilder: https://www.flickr.com/photos/sparebank1smn/albums

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Bombardier Announces Firm Order for the First Challenger 3500 Business Jet based in Europe for Charter Operations with Air Corporate SRL8.8.2022 14:00:00 CEST | Press release

Italian-based Air Corporate SRL to be the first European operator to offer the Challenger 3500 business jet for charter services, which will join the company’s fleet of aircraft With its innovative technology, redesigned cabin and sustainably minded features, the Challenger 3500 business jet is ideally suited for the European charter market MONTREAL, Aug. 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Bombardier today announced the sale of its industry-leading Challenger3500 business jet to Italian-based operator, Air Corporate SRL. This will be the first company to offer the aircraft for charter in Europe. Introduced in 2021, the new Challenger 3500 aircraft offers a unique blend of performance, advantageous operating costs, ultimate cabin experience and smooth ride, making it an ideal choice for the European charter market. And with its redesigned interior with intelligent and sustainably minded cabin features, the Challenger 3500 aircraft is elegantly crafted to combine comfort with function, fully e

Scandinavian Tobacco Group A/S: Transactions in connection with share buy-back programme8.8.2022 11:45:00 CEST | Press release