SpareBank 1 Østlandet setter opp rentene

SpareBank 1 Østlandet øker låne- og innskuddsrentene med inntil 0,25 prosentpoeng.

Med bakgrunn i Norges Banks siste heving av styringsrenta, har SpareBank 1 Østlandet besluttet å øke rentene på lån og innskuddsprodukter med inntil 0,25 prosentpoeng.

Søk råd i tide

- Norges Bank har det siste året satt opp styringsrenta flere ganger for å dempe den høye prisveksten. Vi oppfordrer kunder som er usikre på sin økonomiske situasjon om å ta tidlig kontakt med oss for rådgivning, sier Kari Elise Gisnås, konserndirektør for personmarked i SpareBank 1 Østlandet.

Renteendringsdatoer og informasjon til kunder

• For nye boliglån endres rentene fra 21. desember.
• For eksisterende boliglån og for innskudd endres rentene fra 1. februar 2023.
• Kunder varsles direkte om renteendringen.

For ytterligere informasjon:

Bjørn-Erik R. Orskaug, investorkontakt, tlf: 922 39 185