SpareBank 1 Østlandet øker rentene

SpareBank 1 Østlandet setter opp låne- og innskuddsrentene med inntil 0,50 prosentpoeng.

Konserndirektør personmarked SpareBank 1 Østlandet

- Med bakgrunn i at Norges Bank nylig satte opp styringsrenten, hever vi rentene på innskudd og lån med inntil 0,5 prosentpoeng, sier Kari Elise Gisnås, konserndirektør for personmarked i SpareBank 1 Østlandet.

God rådgivning og gode betingelser til unge i etableringsfasen
Vår beste lånerente blir 2,89 prosent på førstehjemslån til de som skal inn på boligmarkedet for første gang. Vår beste innskuddsrente går til unge som sparer til egen bolig og blir 4,20 prosent for boligsparing til unge, BSU.

- Norges Bank har varslet ytterligere rentehevinger framover. Nå øker rentene raskere enn mange har sett for seg, så ikke nøl med å ta kontakt dersom du trenger råd om privatøkonomien din, sier Gisnås.

Renteendringsdatoer og informasjon til kunder

• For nye boliglån endres rentene fra 24. august.

• For eksisterende boliglån og for innskudd endres rentene fra 5. oktober.

• Kunder varsles direkte om renteendringen.

For ytterligere informasjon:

Kari Elise Gisnås, konserndirektør personmarked, tlf: 908 59 478

Siv Stenseth, konserndirektør kommunikasjon, tlf: 958 46 991

Konserndirektør personmarked SpareBank 1 Østlandet

SpareBank 1 Østlandet er landets fjerde største sparebankkonsern med drøyt 1 100 kompetente og stolte medarbeidere. Gjennom 176 år har vi bygget en solid markedsposisjon på Østlandet ved å være tilgjengelige og yte kreditt til personer og bedrifter i bygd og by. Vi har i dag 36 kontorer spredt om i Oslo, Viken og Innlandet. Banken har 391 000 kunder og en forretningskapital på 223 milliarder kroner. Gjennom våre datterselskaper og SpareBank 1-alliansens produktselskaper er vi et komplett finanshus for våre person- og bedriftskunder. Vi er et børsnotert og selvstendig finanskonsern med dype røtter på Østlandet og hovedkontor i Hamar. Banken har bidratt til verdiskaping i markedsområdet gjennom flere generasjoner.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra SpareBank 1 Østlandet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.