SpareBank 1 Østlandet endrer rentene på innskudd og utlån

SpareBank 1 Østlandet har i dag besluttet å endre låne- og innskuddsrentene med inntil 0,25 prosentpoeng. Justeringen har bakgrunn i økte pengemarkedsrenter og Norges Banks heving av styringsrenten rett før jul.

Kari Elise Gisnås - Konserndirektør personmarked

-Rentenivået i Norge er fortsatt lavt og Norges Bank har varslet flere renteendringer i løpet av året. Selv om smitteutviklingen og strømprisene øker usikkerheten akkurat nå, er økningen av rentene til et mer normalisert nivå et sunnhetstegn for økonomien. Like fullt kan overganger være krevende. Vi oppfordrer derfor kunder som skulle oppleve økonomiske utfordringer om å ta kontakt med banken, sier Kari Elise Gisnås, konserndirektør for personmarked.

• For nye boliglån endres rentene fra 5. januar.
• For eksisterende boliglån og innskudd endres rentene fra 18. februar.
• Kunder varsles direkte om renteendringen i deres valgte kanal.

Kari Elise Gisnås - Konserndirektør personmarked

En bank for Innlandet, Oslo og Akershus
SpareBank 1 Østlandet er Norges fjerde største sparebank. Banken har hovedsete i Hamar og er leverandør av finansielle tjenester til personer, bedrifter, offentlig sektor og lag og foreninger. Den 175 år gamle banken har i dag om lag 370.000 kunder, ca. 1.150 årsverk, 36 kontorer og en forretningskapital på 205 milliarder kroner. Banken har også datterselskaper for eiendomsmegling, regnskap og finansiering. SpareBank 1 Østlandet er medeier i SpareBank 1 Gruppen og er en selvstendig bank i SpareBank 1-alliansen.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra SpareBank 1 Østlandet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Et sterkt resultat i tredje kvartal for SpareBank 1 Østlandet - og utbytter betales i november29.10.2021 08:34:17 CEST | Pressemelding

SpareBank 1 Østlandets konsernresultat for tredje kvartal 2021 ble 561 (438*) millioner kroner etter skatt. – Vi leverer nok et sterkt resultat, og så langt i år er egenkapitalavkastningen høyere enn vårt langsiktige mål. Utbetaling av utbytte til eiere og kundeutbytte fra fjorårets resultater skjer i løpet av november, sier Richard Heiberg, konsernsjef i SpareBank 1 Østlandet.