Sopra Steria tar kontoret til nye høyder

(Oslo, 21. desember 2022) Sopra Steria vokser og har inngått en utvidelse av eksisterende leieavtale med Entra. Nå skal konsulentselskapet leie nye 970 kvadratmeter med det som er Norges «luftigste» kontorlokaler, i 26. etasje i Posthuset i Oslo.
Sopra Steria går helt til topps i Posthuset og leier toppetasjen av Entra. Posthuset ligger ved Norges største kommunikasjonsknutepunkt.

Fra før leier Sopra Steria lokaler i 22. – 25. etasje i Posthuset – Norges høyeste kontorbygg. Sopra Steria overtar deler av lokalene i 26. etasje umiddelbart og den andre delen av toppetasjen når eksisterende leietaker flytter ut i 2024. Medregnet den nye avtalen, leier Entra ut ca. 8000 kvadratmeter med kontorlokaler til Sopra Steria i Posthuset.

I tillegg skal Sopra Steria leie rundt 10.000 kvadratmeter lokaler i kontordelen av Oslo City i Stenersgata 1. Denne eiendommen er under rehabilitering med forventet ferdigstillelse i løpet av tredje kvartal 2023. Sopra Steria er også kunde av Entra i Bergen, hvor de flytter inn i helt nye lokaler i Nygaarden på nyåret, og i Trondheim, hvor de leier lokaler i miljøhuset Powerhouse Brattørkaia.

– Vi er svært glade for at Sopra Steria igjen viser tillit til Entra – denne gang ved å signere en utvidet leieavtale med oss i Oslo. Sopra Steria har ved en rekke anledninger blitt kåret til Norges beste arbeidsplass, og vår erfaring tilsier at attraktive kontorlokaler bidrar til økt medarbeidertilfredshet. Posthuset ligger ved Norges største kommunikasjonsknutepunkt, og fra de øverste etasjene er det en fantastisk utsikt over hele byen, sier Kjetil Hoff, direktør for eiendomsforvaltning i Entra.

I Posthuset kan Sopra Sterias medarbeidere og besøkende gå tørrskodd til tog, flytog, t-bane og taxi. Buss og trikk er mindre enn tre minutters gange fra resepsjonen. I førsteetasje finnes en stor personalrestaurant, kaffebar og flere møterom. På toppen av Posthuset, 108 meter over gateplan, finnes det dessuten takterrasse med fri tilgang for byggets leietakere.

Kristian Røise Dahl, senior kommunikasjonsrådgiver i Entra, tlf. 958 41 992, epost: krda@entra.no