Sopra Steria fornyer og utvider leieforholdet med Entra

(Oslo, 26. januar 2021) Sopra Steria har fornyet leieforholdet av 7 000 kvadratmeter i Posthuset i Oslo sentrum og inngått en avtale med Entra om ytterligere 8 500 – 12 500 kvadratmeter i Stenersgata 1, bedre kjent som kontordelen av Oslo City.

Sopra Sterias hovedkontor i Posthuset i Oslo. Foto: Sopra Steria

Sopra Steria velger med dette å forlenge avtalen i Biskop Gunnerus gate 14 til 2034. I tillegg inngår de en tiårig avtale om leie av 10 500 kvadratmeter kontorlokaler i Stenersgata 1, som ligger på andre siden av veien for Posthuset. Sopra Steria har en opsjon til å øke eller redusere arealet i Stenersgaten med inntil 2 000 kvadratmeter.

- Lokasjonen i Posthuset og i Stenersgata 1 er plassert i et av Norges viktigste kollektive knutepunkt med Oslo S og Jernbanetorget utenfor døren. Dette er fordelaktig både for våre kunder og våre medarbeidere, sier Kjell Rusti, administrerende direktør i Sopra Steria og fortsetter:

- Vi er i gang med en stor oppgradering av lokalene våre, og vil blant annet ha mer fokus på mer aktivitetsbaserte soner. Det er viktig for oss at vi er fremoverlente i måten lokalene våre er utformet på, for at våre medarbeidere skal ha lokaler som gir effektive arbeidsforhold. Forlengelsen av denne kontrakten vil gi oss rom til å fortsette å videreutvikle oss som det største og ledende konsulentselskapet innen digitalisering i Norge.

Stenersgata 1 består av en kontordel og kjøpesenteret Oslo City. Kontordelen av eiendommen kjøpte Entra i 2015, og denne delen skal nå gjennomgå en trinnvis rehabilitering. Om lag 16 000 kvadratmeter av eiendommen vil inngå i første del av rehabiliteringen, og det er planlagt at dette påbegynnes i løpet av første halvår 2021. Endelig planløsning og arealutnyttelse vil nå bli utarbeidet i fellesskap med Sopra Steria, og det er forventet at lokalene i Stenersgata skal være klare til innflytting i annet halvår 2023.

- Vi er svært glade for at Sopra Steria har fornyet avtalen og vist oss tillit ved å utvide samarbeidet gjennom også å leie lokaler i Stenersgata. De er en stor og viktig kunde for oss. Vi ser frem til å gå i gang med rehabiliteringen av lokalene i Stenersgata og, i tett samarbeid med en innovativ aktør som Sopra Steria, forme fremtidens kontor, sier Sonja Horn - administrerende direktør i Entra.

Entra ASA: Stein-Arne Tjore, Kommunikasjonssjef, tlf. 915 39 846, epost: stj@entra.no
Sopra Steria: Kristin Blix-Elton, Marketing and Communication Director, Scandinavia, tlf. 970 28 616, epost: kristin.blix-elton@soprasteria.com

Sopra Sterias hovedkontor i Posthuset i Oslo. Foto: Sopra Steria

Entra er et av Norges ledende selskaper innen forvaltning og utvikling av næringseiendommer. Entra eier og drifter omtrent 90 bygg, med et samlet areal på omlag 1,3 millioner kvadratmeter, i Oslo og omegn, Bergen, Stavanger og Trondheim. Entra har en solid kundeportefølje med en høy andel offentlige leietagere. Selskapets forretningsstrategi er å være ledende på kundeopplevd kvalitet, levere lønnsom vekst og å være miljøledende i bransjen.

Følg saker fra Entra ASA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Entra ASA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Entra ASA

Pressen inviteres til grunnsteinsnedleggelse for det nye juridiske fakultet ved Universitetet i Oslo17.8.2018 09:30:36 CESTPresseinvitasjon

Forsknings- og høyere utdanningsminister Iselin Nybø Ordfører i Oslo Marianne Borgen Rektor ved Universitetet i Oslo Svein Stølen Dekan ved Det juridiske fakultet Professor Dag Michalsen Administrerende direktør i Entra Arve Regland Vi inviterer til grunnsteinsseremoni for den nye bygningen til Det juridiske fakultet ved Universitetet i Oslo. Grunnsteinen skal legges ned av statsråd Iselin Nybø sammen med Oslos ordfører Marianne Borgen og representanter fra universitetet og byggherren Entra. Grunn-steinsarrangementet finner sted tirsdag 21. august mellom klokken 14:00 og 16:00. Selve bygget ligger i Kristian Augustsgate 15-21 og blir på 21.000 kvadratmeter. Bygget eies av Entra og er tegnet av Mad arkitekter. Det skal tas i bruk av 4000 studenter og ansatte ved UiO fra 2020. Første del av grunnsteinsseremonien vil foregå i Professorboligen ved det nåværende juridiske fakultet. Deretter går vi over til byggeplassen i Tullinkvartalet for å foreta selve grunnsteinsnedleggelsen på byggepla