Sony-stipendet 2020 for deg under 20

Sony-stipendet har i år fokus på ungdom som ønsker å bli en del av norsk musikkbransje.
Sony-stipendet 2020

I fjor lanserte vi Sony-stipendet, og vi er stolte over at pengene stipendvinner Anniell Marlen Åshovd Olsen fikk - bokstavelig talt - har gått opp i røyk.
Lystekniker Anniell brukte nemlig stipendet til å delta på et kurs i pyroteknikk.

I 2020 er Sony-stipendets fanesak ungdom som vil inn i musikkbransjen, og derfor har stipendet en øvre aldersgrense på 20 år. Det vil si at det er åpent for gutter og jenter født etter 12. april 2000.

Les mer om stipendet hos 730.no

Det er altså ikke fokus på artister, låtskrivere eller utøvende musikere, men på dem som ønsker å bli fremtidens bidragsytere i norsk musikk-industri. Det vil si ungdom som ønsker å jobbe i yrker relatert til blant annet produksjon, fremføring eller markedsføring av norsk musikk.

Dette inkluderer, men begrenser seg ikke til, for eksempel management, booking, sceneproduksjon, arrangør, publishing eller plateselskap. Det er også åpent for søknader fra tiltak, foreninger og organisasjoner som har fokus på å tilrettelegge for ungdom som vil jobbe med musikk.

Stipendet, pålydende 15.000,- brukes fritt og kan, for eksempel, investeres i kursavgifter eller utstyr.

Du kan nominere deg selv, eller andre, ved å sende en kort e-post til elisabeth.riksen@sonymusic.com

Vennligst skriv «Sony-stipendet 2020» i emnefeltet.

Frist for nominasjon er mandag 13. april 2020, og en vinner vil bli kåret innen utgangen av samme måned.

Sony Music Norway lanserte Sony-stipendet i 2019, og dette første året var det fokus på kvinner i norsk musikk-industri. Det er et årlig stipend med ulike musikkrelaterte fanesaker hvor blant annet inkludering, likeverd, mangfold, mental helse, ungdom og miljø er i fokus.