Sommerens topp 5 klimakompenserte familiehoteller

Planlegging av årets sommerferie er godt i gang og akkurat nå er det familiehoteller som selger best hos reisearrangøren TUI. Nærmere 50% av TUIs sommerkunder er barnefamilier, og her er listen over de mest populære hotellene akkurat nå. Samtlige av disse hotellene er bærekraftsertifisert, oppholdet er klimakompensert og hotellene er særlig tilrettelagt for de som reiser med barn.

Blue Star Euphoria Resort - Kreta

-  Alle som har reist med små barn vet at det er mye å tenke på. Viktigst av alt er at både store og små skal ha en minnerik og fin ferie. Det er ikke overraskende at det er akkurat disse hotellene som er mest populære akkurat nå, de har noe for alle, sier Usman Jasrae Head of Digital Sales and Marketing i TUI Norge.

TUI Family Life Aegean Park

TUI Family Life Atlantica Aegean Park ligger rett ved Kolymbiastranden. Her bor du på et av våre mest populære familiehotell med badeland, svømmeskole, sport og treningstimer med Les Mills. All inclusive med barnebuffé er inkludert.

Blue Star Euphoria resort

Femstjerners all inclusive og herlige bassengområder! Blue Star Euphoria Resort er et strandnært hotell med flere basseng, badeland og rom for store familier. Et moderne hotell for deg som vil kombinere sol, bad og trening. Her bor du rett ved havet utenfor Kolimbari på vestre Kreta og kan bestille swim up-rom hvis du vil ha litt ekstra luksus. All inclusive med mat og drikke fra flere restauranter er inkludert.

TUI Family Life Alcudia Pins

TUI Family Life Alcúdia Pins ligger i et rolig og barnevennlig område rett ved den hvite Playa de Muro-stranden. Stranden er bred, langgrunn og milelang. Hotellet har fem restauranter med ulike temaer, en coffee shop ved stranden og flere take away-barer som er åpne fra morgen til kveld.

TUI Family Life Pascha Bay

TUI Family Life Pascha Bay ligger rett ved stranden utenfor Alanya. Hotellet har et enormt bassengområde, vannsklier, treningsrom, barneklubber, The Hangout for tenåringer, svømmeskole og aktiviteter for hele familien. Mange gjester betrakter Pascha som sitt andre hjem, noe som merkes på den familiære stemningen. Når barna er sammen med venner kan du benytte sjansen til å besøke treningsrommet med havutsikt, nyte en massasje i hotellets nye spa eller slappe av i voksensonen.

Blue Star Mare Village

Blue Star Atlantica Mare Village ligger rett ved en skjermet bukt. Hotellet passer både par og familier som ønsker et eksklusivt all inclusive-hotell. Omgivelsene er rolige, men det er kort vei til Ayia Napa. Du kan bestille store, komfortable suiter med direkte utgang til basseng. Rommene med swim up, bassengene og stranden er det som gjestene setter mest pris på.

Blue Star Euphoria Resort - Kreta
TUI Family Life Aegean Park - Rhodos
TUI Family Life Aegean Park - Rhodos
TUi Family Life Aegean Park - Rhodos

Reiser du med barn med funksjonshemninger eller har du spesielle behov? Her er 3 hotelltips for deg18.11.2019 08:00:00 CETPressemelding

De fleste synes det å søke etter den perfekte reisen til sol og strand er halve gleden med ferieplanleggingen, og i gjennomsnitt bruker vi 28 dager på å undersøke ulike reisemuligheter på nett. Reiser du derimot med barn eller voksne med funksjonshemninger eller særskilte behov så blir denne prosessen ofte litt mer utfordrende. For å gjøre dette enklere for sine gjester har TUI satt sammen 3 hoteller i vinter som er tilpasset barnefamilier med spesielle behov.

TUI lanserer TUI Blue, selskapets nye globale hotellmerkevare7.11.2019 08:00:00 CETPressemelding

TUI, verdens største reiselivskonsern, begir seg nå ut på sitt største hotell konsoliderings prosjekt noen sinne. Med lanseringen av hotellmerkevaren TUI Blue vil selskapet slå sammen tre eksisterende konsepter, med et mål å bli verdens største merkevare innen ferie og fritids segmentet med 100 egne hotell og et estimert belegg på 1 million gjester i året. Alle hoteller i TUI Blue-porteføljen kan bestilles fra 7. november, og er tilgjengelig for norske gjester fra sommeren 2020.

TUI med rekordstor økning i kapasitet denne vinteren - 2 millioner ekstra flyseter22.10.2019 07:00:00 CESTPressemelding

TUI, verdens største reiselivskonsern, lanserer nå en rekordstor økning i antall flyseter og forventer sterk vekst i flere av TUIs markeder. Selskapet investerer nå i enda flere valgmuligheter og økt fleksibilitet for sine kunder, og hele 2 millioner ekstra flyseter er nå tilgjengelig for TUIs kunder i Storbritannia. Veksten tillater også ansettelse av kollegaer fra konkursrammede Thomas Cook.

Nyhet: TUI lanserer tre nye eksotiske destinasjoner i vinter13.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

Tall fra reiseselskapet TUI viser at etterspørselen etter reiser til sol og strand i vinter er opp 15 % sammenlignet med samme periode i fjor, en stor andel av denne veksten er til såkalte eksotiske destinasjoner. I takt med den økte etterspørselen lanserer TUI nå pakkereiser til tre nye vinterdestinasjoner; Da Nang i Vietnam, Doha i Qatar, samt det som sies å være Karibiens mest fargerike destinasjon, Curaçao.