Solna tingsrätt meddelar dom avseende Cortus tvist med PE Teknik och Arkitektur AB

Solna tingsrätt har meddelat domsutslag angående Cortus tvist om obetalda fakturor från PE Teknik och Arkitektur AB. Cortus AB tilldöms att betala de utestående fakturorna om 2 628 415 kr samt PEs rättegångskostnader om 3 354 903 kr, ränta tillkommer.

Cortus studerar nu domen och återkommer om ett eventuellt överklagande.

”Det är med stor besvikelse som vi konstaterar att tingsrätten helt och hållet ignorerat de fel och brister som vi anser att PE har gjort sig skyldig till. Vi kommer nu att noggrant studera domen och återkomma om ett eventuellt överklagande.”

Håkan Sigfridsson, VD

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Håkan Sigfridsson, VD
www.cortus.se

Denna information är sådan information som Cortus Energy AB är skyldiga att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 22 mars 2022 kl. 11.40 CET.

Om Cortus Energy
Cortus Energy AB utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-tekniken vilken förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-tekniken kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transporttillämpningar. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energy har idag två WoodRoll® anläggningar, en testanläggning i Köping sedan 2011 och en kommersiell anläggning i Höganäs med planerad uppstart 2022.

Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market. Mangold Fondkommission AB, e-post: ca@mangold.se, 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser.

US Foods Partners With Vertical Farming Innovator Kalera® to Expand Its Local and Sustainable Fresh Produce Portfolio18.5.2022 09:00:00 CEST | Press release

National Vertical Farming Partnership for US Foods Brings Consistent Year-Round Availability of High-Quality Leafy Greens to Customers ROSEMONT, Ill., May 18, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- US Foods Holding Corp. (NYSE: USFD) today announced a strategic agreement with Kalera®, one of the world’s leading hydroponic indoor vertical farming companies. This is US Foods’ largest vertical farming relationship to date. The agreement underscores US Foods’ commitment to bringing foodservice operators a broad assortment of high-quality produce, year-round. It will also expand the portfolio of local farms that US Foods is sourcing from in various markets in support of its growing Serve Local program. As part of the agreement, Kalera and its wholly owned seed technology business Vindara, will work closely with US Foods to develop and launch new products to US Foods customers in markets across the country. Kalera will bring consistently fresh, sustainable produce year-round to US Foods through its networ

Eolus Vind AB Interim Report 1 January–31 March 202218.5.2022 08:30:00 CEST | Press release

1 January–31 March 2022 Net sales amounted to 432 (242) MSEK.EBIT amounted to -158 (-29) MSEK. Profit before tax amounted to -159 (-21) MSEK.Net profit amounted to -138 (-17) MSEK.Earnings per share, before and after dilution equaled -5.55 (-0.67) SEK.During the period, energy facilities with a total installed capacity of 0 (0) MW were taken into operations and handed over to customer.At the end of the period Eolus had 914 (874) MW under asset management. Significant events during the period Previously communicated delays for Öyfjellet have continued to affect the project and impaired the profitability forecast.Financial goals were communicated based on the business plan for 2022–2024.Eolus placed order for 16 wind turbines with Siemens Gamesa for the projects Skallberget/Utterberget and Tjärnäs in Sweden.Magnus Axelsson was recruited as new Chief Operating Officer.Karin Wittsell Heydl was recruited as Head of Communications, Sustainability and IT. Significant events after the balance

Eolus Vind AB delårsrapport 1 januari–31 mars 202218.5.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding

Hässleholm den 18 maj 2022 1 januari–31 mars 2022 Nettoomsättningen uppgick till 432 (242) MSEK.Rörelseresultatet uppgick till -158 (-29) MSEK. Resultat före skatt uppgick till -159 (-21) MSEK.Periodens resultat efter skatt uppgick till -138 (-17) MSEK.Resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till -5,55 (-0,67) SEK.Under perioden togs energianläggningar med en total effekt om 0 (0) MW i drift och överlämnades till kunder.Vid periodens utgång omfattade koncernens förvaltningsverksamhet 914 (874) MW. Väsentliga händelser under perioden Tidigare kommunicerade förseningar för Öyfjellet har fortsatt påverka projektet och försämrat lönsamhetsprognosen.Finansiella målsättningar kommunicerades baserade på affärsplan 2022–2024.Eolus lade en order på 16 vindkraftverk hos Siemens Gamesa till projekten Skallberget/Utterberget och Tjärnäs.Magnus Axelsson anställdes som operativ chef och vice VD i moderbolaget.Karin Wittsell Heydl anställdes som chef för kommunikation, hållbarhet och IT.

Snam and Golar LNG sign agreement for an FSRU to supply Sardinia with energy18.5.2022 08:15:00 CEST | Press release

San Donato Milanese (Milan), Bermuda – May, 18, 2022 – Snam and Golar LNG Limited (“Golar”) signed a contract through which Golar will deliver the existing LNG Carrier “Golar Arctic” as a floating storage and regasification unit (FSRU) that Snam will install in the port area of Portovesme, in Sardinia, as part of a project to supply the island with energy. The contract, for a total consideration of 269 million euros, includes the vessel and the capex for Golar to convert the Golar Arctic into an FSRU with storage capacity for up to 140,000 cubic meters. Further to the full conversion of the vessel, the FSRU will be sold to the Snam Group. Start of activities for the conversion of the ship into an FSRU and related fulfillments are subject to Snam’s issuance of a Notice-to-Proceed (NTP) and further to that the conversion is expected to take about two years for the Golar Arctic to be delivered. Forward-Looking Statements This press release contains forward-looking statements (as defined i

Sampo completes its share buyback programme18.5.2022 08:15:00 CEST | Press release

SAMPO PLC STOCK EXCHANGE RELEASE 18 May 2022 at 9:15 am Sampo completes its share buyback programme Sampo plc has now completed its share buyback programme. The repurchases of shares began on 31 March 2022 and ended on 17 May 2022. During that period, Sampo repurchased 4,961,994 of its own shares at an average price per share of EUR 45.85. The amount corresponds to 0.9 per cent of all Sampo plc’s shares. The repurchase of own shares has reduced the company's unrestricted equity by approximately EUR 228 million. The purpose of the buyback programme was to return excess capital to shareholders by reducing Sampo plc’s capital, as the repurchased shares will be cancelled. Management intends to propose to the Board that a new share buyback programme is launched after the Annual General Meeting on 18 May 2022, subject to the AGM renewing the Board authorisation on share repurchases. The Board will make a decision on the proposal at the next regular meeting, which takes place on 9 June 2022.