Solide resultater i Great Place to Work: - Noe vi er stolte av

Møller Mobility Group fikk en solid score i årets gjennomføring, og er nå sertifisert som «Great Place to Work» i 2021. – En viktig milepæl på veien mot vår ambisjon om å bli blant de beste arbeidsplassene i Norden og Baltikum, sier konsernsjef Petter Hellman.

I jakten på et godt verktøy for å bygge en tillitsbasert organisasjonskultur og videreutvikle arbeidsmiljøet, falt valget for tre år siden på Great Place to Work. Dette inngår som en naturlig del av konsernets strategi hvor et av målene er å skape en tillitsbasert kultur som legger grunnlaget for å utvikle bransjens fremste eksperter.

Forbedring fra fjoråret
Nå har målrettet arbeid gjennom tre år gitt resultater: I årets gjennomføring fikk konsernet en gjennomsnittscore på 79 prosent, noe som er en forbedring på over 5 prosent sammenlignet med fjoråret. Dermed er Møller Mobility Group nå sertifisert som Great Place to Work.

- Resultatet og sertifiseringen er et synlig bevis på at vi i Møller-organisasjonen har høy grad av tillit til hverandre internt, har et godt fellesskap blant kollegaer og stolthet i jobben vi utfører. Dette er noe vi virkelig kan være stolte av, og en viktig milepæl på veien mot vår ambisjon om å bli blant de beste arbeidsplassene i Norden og Baltikum uavhengig av bransje, sier konsernsjef Petter Hellman.

Mange engasjerte ansatte
Hele 93 prosent av de nær 4.100 ansatte i Møller Mobility Group har besvart undersøkelsen.

- Vi er svært fornøyde med at så mange har gitt sine tilbakemeldinger. For oss er ikke det viktigste hvordan vi rangeres på målingen, men at vi får ærlige tilbakemeldinger fra våre ansatte om hvordan de har det på jobb. Dette gir oss et utmerket utgangspunkt i å forstå egen organisasjon, og nå fortsetter arbeidet med å forbedre oss, sier Hellman.

CEO og Managing Partner i Great Place to Work, Jannik Falck, mener Møller Mobility Group har hatt en sjeldent sterk positiv utvikling:

- Møller Mobility Group har fra første stund satt arbeid med folk og kultur høyt på agendaen. En suksessoppskrift har vært bred og sterk forankring, på tvers av alle enheter og land. Kontinuerlig arbeid på alle nivåer har gitt en sjeldent sterk positiv utvikling, sier Falck.

- Medarbeiderne vet hvor selskapet skal, de opplever å bli gitt tillit, det er en kultur der det er lov å gjøre feil, og man bryr seg om hverandre. Vi er imponerte over hva Møller Mobility Group har fått til på tre år, avslutter han.