Søker etter nye norske TikTok-stjerner på FINN

I sommer kan du og vennen din tjene penger på å lage videoer for Redningsselskapet.
SOMMERJOBB: Redningsselskapet søker nå TikTok-ere til det de kaller sommerens kuleste sommerjobb.

Redningsselskapet går nye veier for å spre vannglede og kunnskap om sikkerhet til sjøs i sommer.

Selskapet har rykket inn en annonse på FINN.no, hvor de søker etter to venner som skal være deres sommerprofiler på TikTok.

Appen – som gir brukerne mulighet til å dele korte videoer de har laget selv – har blitt lastet ned over 2 milliarder ganger på verdensbasis. 65 prosent av norske barn bruker TikTok jevnlig, og hos de over 18 år viser Ipsos SoMe tracker for Q1 at plattformen i rekordfart har blitt større enn LinkedIn i Norge.

Søk på sommerjobben via TikTok

–I år kommer ekstra mange ungdommer til å feriere i Norge, og det er viktig å nå dem i de mediene de bruker. Vi ser etter to personer som kan TikTok og som er spontane og engasjerte. Vi tror budskapet om hvordan man skal være trygg og ha det gøy i vannet går lettere gjennom når det kommer fra folk på samme alder, sier salgs- og markedsdirektør i Redningsselskapet, Fredrik Sahlin.

Alt man trenger å gjøre for å søke på jobben er å spille inn en eller flere TikTok-filmer der man viser vannglede og tagger @Redningsselskapet.

I tillegg til å lage videoer for Redningsselskapet vil sommerjobben til de nye norske TikTok-profilene by på aktiviteter i regi av Redningsselskapet, turer med redningsskøytene, oppgaver med å svare og kommentere spørsmål som kommer inn på TikTok, og intervju med medier.

–Drømmer du og vennen din om å bli TikTok-stjerner bør dere søke nå. De som får jobben vil få stor frihet til å velge hvordan de vil utforme jobben. Hvor dere befinner dere er ikke så viktig, så lenge det er vann i nærheten, sier prosjektleder Ludwig Gjendemsjø i Redningsselskapet.

VANNGLEDE er stikkordet når Redningsselskapet nå søker ungdommer til en annerledes sommerjobb.
TikTok-erne skal blant annet lage underholding fra Redningsselskapets skøyter.