Søk innen 15. november for å få pengene tilbake for ryddeaksjonen

Har du hatt utgifter i forbindelse med en ryddeaksjon? Da kan du få pengene dine tilbake via Refusjonsordningen. Frist for å søke ordningen er 15. november.

Refusjonsordningen er åpen for alle som har hatt utgifter til transport og/eller behandling av eierløst marint avfall eller transport av frivillige til/fra ryddeaksjoner, men husk at søknaden må være inne før 15. november!

Refusjon for frivillige på ryddeaksjon

Ordningen skal sikre at alle som bidrar til at frivillige rydder eierløst marint avfall, kan få tilbakebetalt pengene både for transport og behandling av avfallet, og transport av frivillige.

Ordningen gir også muligheten til å søke refusjon for enkel matservering til de frivillige. Det vil i tillegg være mulig å søke om refusjon av utgifter til reparasjon og tap av ryddeutstyr i forbindelse med ryddeaksjon i enkelte tilfeller.

– Slike utgifter er en naturlig del av Refusjonsordningen som vi er stolte over å kunne tilby, sier prosjektleder for ordningen hos Hold Norge Rent, John Harald Sand.

MERK: For å få refusjon må avfallet være samlet inn på frivillig basis, og ryddeaksjonene må være registrert i Rydde. Der finner du også  søknadsskjema for ordningen.

Det er Senter mot marin forsøpling (MARFO) som sørger for finansiering, og Hold Norge Rent som administrerer Refusjonsordningen.

John Harald SandProsjektleder for landforsøpling og kartlegging

John Harald er ansvarlig for HNRs arbeid mot landforsøpling og for kartlegging av forsøpling. Han er prosjektleder for kartleggingsprogrammet for vassdrag og innsjøer og På rett vei. I tillegg er han prosjektleder for Refusjonsordningen og ansvarlig for brukerstøtte på Rydde.

Tel:+47 907 11 057john.harald.sand@holdnorgerent.no

Merethe HommelsgårdKommunikasjonsleder