Sofie tok NM-gull

Sofie Eriksen fra Borge Rideklubb tok i helgen gull i Innendørs-NM for ponni kategori II. – Dette var utrolig gøy, sa en glad vinner.
Sofie Eriksen/Lodestar van’t Rechthof. Foto: Kristian Strøm/@equipephoto_

13 år gamle Sofie fra Fredrikstad red sin ponni Lodestar van’t Rechthof feilfritt gjennom de tre obligatoriske rundene i mesterskapet som ble arrangert av Grenland Ryttersportsklubb på Vallermyrene. Det gjorde også klubbvenninne Olivia Borge Malmo/Obama Søblink – dermed måtte de to ut i omhopping om gull og bronse over de 1,05 m høye hinderne.

Sofie red banen feilfritt og raskt og satte press på Olivia. Olivia fikk en bom ned på veien, og dermed var de to medaljene fordelt – gullet gikk til Sofie, mens Olivia vant sølvet.

-Dette var veldig moro, og ponnien min har hoppet kjempefint alle dagene. Dette var veldig gøy å oppleve, sa Sofie som i sommer tok bronse i NM utendørs. – Jeg vil gjerne takke mamma og pappa som alltid hjelper meg, og treneren min Therese Søhol Henriksen.

Det måtte også omhopping til om bronsemedaljen, her trakk Ramnes-jenta Victoria Ballestad-Mender fra Jarlsberg og Melsom Rideklubb med ponnien SR Oscar the Boxer det lengste strået. – Jeg var helt skjelven i beina da jeg og treneren min la planen for omhoppingen rett før jeg red, sa den glade bronsevinneren Victoria som slo til med en feilfri omhopping som holdt til bronse. – På finaledagen stemte alt for oss, etter en litt kjedelig første avdeling med et riv. Ponnien min var helt fantastisk og vår første NM-medalje betyr masse for meg!

Solveig Fotland NewermannLandslagsleder ponni

Tel:92065997

Sofie Eriksen/Lodestar van’t Rechthof. Foto: Kristian Strøm/@equipephoto_
F.v. Oliva Borge Malmo, Sofie Eriken, Victoria Ballestad-Mender. Foto: Kristian Strøm/@equipephoto_
Sofie Eriksen/Lodestar van’t Rechthof. Foto: Kristian Strøm/@equipephoto_

Norges Rytterforbund ble stiftet 10.desember 1915 og med rundt 32 000 medlemmer er i dag det 11 største særforbundet i NIF.  Tilsluttet NRYF er det ca 320 klubber, og 17 kretser. NRYF bygger sine aktiviteter på idrettens grunnverdier. All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, helse, ærlighet og dyrevelferd. Videre skal alle aktiviteter i regi av NRYF tilrettelegges på en slik måte at sikkerheten settes i høysetet.