Söderberg & Partners inngår partnerskap med Kystmegler AS

Söderberg & Partners AS kjøper 30 % av aksjene i Kystmegler AS. Planen er å øke eierskapet til en majoritetsandel over tid.

- Oppkjøpet er et viktig steg i vår offensive vekststrategi, hvor målet er å tilby forsikringsmeglertjenester til virksomheter og deres ansatte i hele Norge, sier Jan Kjetil Hvamstad, CEO i forsikringsvirksomheten til Söderberg & Partners i Norge.

Selskapet er allerede godt representert i resten av landet. Gjennom partnerskapet med Kystmegler AS skal Söderberg & Partners utvikle uavhengig forsikringrådgivning og -megling også i de nordligste fylkene.

- Nord-Norge har mye spennende industri, bl.a. innen fiske, havbruk, handel og service. Vi ønsker å være til stedet der kundene er, og med Kystmegler på laget, får vi nå også fysisk nærhet til næringslivet i nord, sier Hvamstad.

Kystmegler AS ble etablert av Arne Henriksen i 2011, og tilbyr megling og rådgivning av person-, pensjons-, skade- og marieforsikringer til bedriftsmarkedet. Kystmegler har en budsjettert omsetning på NOK 13,5 millioner i 2023, 7 ansatte, og kontor i Svolvær, Bodø, Tromsø og Oslo.

– Vi gleder oss til å bli en del av Söderberg & Partners, sier Daniel Henriksen som er daglig leder i Kystmegler. – Sammen med Söderberg & Partners skal vi utvide virksomheten vår i Nord-Norge og i resten av landet. Gjennom partnerskapet får vi tilgang på gode systemer og digitale løsninger, kombinert med større innkjøpskraft og markedsledende analyser.

Söderberg & Partners er en av Nordens ledende finansielle rådgiver og formidler av forsikring og finansielle produkter og tjenester. Selskapet tilbyr forsikringsmegling, tjenestepensjonsrådgivning, forsikringsrådgivning, samt kapitalrådgivning og kapitalforvaltning. Konsernet har cirka 3 500 ansatte i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederland, Luxemburg, Spania og UK.

Forsikringsvirksomheten til Söderberg & Partners i Norge har 350 ansatte og omsetter for rundt 700 millioner kroner. Selskapet har kontorer i Oslo, Trondheim, Bergen, Kristiansand, Bryne, Fredrikstad, Raufoss, Tønsberg, Ålesund, Ulsteinvik, Molde og Kristiansund.