Söderberg & Partners har fremforhandlet ny bank- og forsikringsavtale for Econa.

Econa ønsket å revitalisere sine viktigste medlemsfordeler, og valgte Söderberg & Partners som megler for sine bank- og forsikringsavtaler til medlemmene. Avtalen er signert og ordningen trer i kraft fra 01.01.23.

Econa er en interesse- og arbeidstakerorganisasjon for siviløkonomer og masterutdannede innen økonomiske og administrative fag. De har 28 000 medlemmer.

Söderberg & Partners har i 30 år vært den ledende forsikringsmegleren innen foreningsmarkedet i Norge. Denne erfaringen og kompetansen bidrar til svært gode betingelser for de ulike medlemsorganisasjonene, både når det gjelder bank og forsikring.

– Da vi skulle finne en ny samarbeidspartner på forsikring, var det naturlig for oss å gå til Söderberg & Partners. Ikke bare har de en unik kunnskap om organisasjonsmarkedet i Norge, de kjenner også Econa fra tidligere, sier Nina Ribe, administrerende direktør i Econa. – Det gjør at jeg som leder kan møte mine medlemmer og være helt trygg på at de får det aller beste tilbudet i markedet.

Eget forsikringskontor

Som eneste aktør i markedet tilbyr Söderberg & Partners et forsikringskontor-konsept for foreningene. Her sitter egne dedikerte rådgivere klare til å svare på medlemmenes henvendelser om forsikring og gir nøytrale råd basert på inntekt, gjeld og livssituasjon. De bistår også ved skade.

– Econa er opptatt av å ha markedets beste betingelser på bank- og forsikring. Vi har over lang tid jobbet med Econa for å få dette krevende oppdraget, og er veldig stolte over å bli valgt som deres megler, sier Christian Cappelen i Söderberg & Partners. – Arbeidet med å få på plass alle formaliteteter, websider for bestilling av forsikring, og etablering av forsikringskontor, er allerede kommet langt.

Jan Kjetil Hvamstad, CCO i Söderberg & Partners, har selv vært medlem i Siviløkonomforeningen, nå Econa, siden slutten av 1990 tallet og er ekstra stolt over å ha landet denne avtalen: – Vi er glade og ydmyke over å ha signert en langsiktig samarbeidsavtale med Econa. Gjennom samarbeidet skal vi skape verdi til foreningen og dens medlemmer i form av konkurransedyktige betingelser, skreddersøm og konseptutvikling.

Söderberg & Partners har Nordens og Europas mest offensive approach, og har siden oppstart i 2004, etablert virksomhet i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Luxembourg, Spania og Nederland. Samlet har Söderberg & Partners-gruppen i overkant av 600 mrd. kroner under rådgivning.  I 2021 omsatte konsernet for 6 mrd. kroner og har over 3000 ansatte.

Econa er interesse- og arbeidstakerorganisasjonen for økonomer, siviløkonomer og studenter innen økonomisk-administrative fag. Organisasjonen jobber for å skape verdi for våre 28 000 medlemmer. Econa er medlem i hovedsammenslutningen Akademikerne.