Snøscooterklubbenes Fellesråd - SKFR

Snøscooterklubbenes Fellesråd med Stortingsundersøkelse: Frp og Sp mest enig om å fremme snøscooterinteressen i Norge

30. august 2021 – Snøscooterklubbenes Fellesråd, SKFR, og Snøscooterimportørenes Forening, SIF, har gjennomført en spørreundersøkelse med toppkandidatene fra de ulike partier i forkant av Stortingsvalget 13. september. Frp og Sp er mest enig med SKFR og SIF om viktigheten av å fremme snøscootersaken i Norge. Undersøkelsen ble lansert i dag i forbindelse med den snøscooterpolitiske debatten før Stortingsvalget som går av stabelen i Narvik.
Erik Kirkvold, styreleder i Snøscooterklubbenes Fellesråd, SKFR, i Norge. Foto: Reitwagen.no

– I en ny undersøkelse som SKFR og SIF har gjennomført i forkant av Stortingsvalget 2021, er toppkandidatene utfordret på sitt eget syn om viktige spørsmål for snøscooter folket, sier Erik Kirkvold som er styreleder i Snøscooterklubbenes Fellesråd. SKFR. De representerer 45 lokale snøscooterklubber fra sør til nord i Norge har 80.000 følgere på Facebook. (Link til debatten som legges ut digitalt kl. 16.30 finner du nederst i pressemeldingen.)

Viktig å vite hva Stortingskandidatene mener om snøscooter
– Det er viktig for alle velgere med interesse for snøscootersaken å vite hva stortingspolitikerne mener og hvordan de stiller seg til forbedringene av reglene rundt snøscooterkjøring, sier Erik Kirkvold i SKFR. Undersøkelsen ble lansert i dag i forbindelse med den store snøscooterpolitiske debatten i Narvik.

I debatten i Narvik, som ledes av journalist Ragnar Bøifot i avisa Fremover, deltar Sandra Borch, stortingsrepresentant, Senterpartiet, Runar Sjåstad, stortingsrepresentant, Arbeiderpartiet, Bengt Rune Strifeldt, stortingsrepresentant, Fremskrittspartiet, Marianne Dobak Kvensjø, kandidat til Stortinget for Høyre i Nordland og Vegard Lind-Jæger, kandidat til Stortinget for Sosialistisk Venstreparti i Nordland.

– I SKFR og SIF undersøkelsen er Frp og Sp er mest enig med om viktigheten av å fremme snøscootersaken i Norge. På motsatt side finner vi SV, som klart slår MDG i negativitet i snøscooterspørsmål. Arbeiderpartiet utmerker seg i undersøkelsen først og fremst ved at svært få kandidater tok seg bryet med å svare på undersøkelsen. Kun 8 av 38 kandidater besvarte undersøkelsen, sier styreleder Erik Kirkvold i Snøscooterklubbenes Fellesråd, SKFR.

– Fremskrittspartiet er klart mest enig med SKFR og SIF. Av 25 FrP-kandidater som har svart på undersøkelsen, er 20 helt enig på alle punkt, forteller Kirkvold.

– Også for Høyres kandidater er det stor ulikhet. Av 17 kandidater som svarte, er 4 hundre prosent enig med SKFR. 2 av disse finner vi i Nordland, der Bård Ludvig Thorheim og Marianne Dobak Kvensjø, har krysset av for 11 enige. Dobak Kvernsjø deltar også i debatten i Narvik i dag. Nordland er eneste valgkrets hvor Høyres to kandidater er mer snøscootervennlig enn FrPs kandidater, sier Erik Kirkvold i SKFR.

– Senterpartiet har mange kandidater som støtter de fleste av sakene som SKFR er opptatt av, men spriket er noe større her. Av de 17 SP-kandidatene som svaret var Nils T. Bjørke, som er Senterpartiets stortingskandidat i Hordaland, enig med synspunktene til SKFR i bare 5 saker. 4 av hans kollegaer andre steder i landet er imidlertid helt enig med snøscooterfolket, avslutter Erik Kirkvold.

For ytterligere informasjon:

Erik Kirkvold, styreleder, Snøscooterklubbenes Fellesråd, mobil 977 11 626, e-post:
erik.kirkvold@gmail.com  og internett

Arve Lønnum, sekretær, Snøscooterimportørenes Forening, mobil 901 18 900, e-post:
al@adlo.no

Kort om Snøscooterklubbenes Fellesråd
Snøscooterklubbenes Fellesråd, SKFR, omfatter 43 lokale snøscooterklubber fra Agder i Sør til Troms og Finnmark i nord. Foreningen ble etablert i 2013. Det var snøscooterklubbene i Selbu og Tydal som tok initiativ til å samle alle landets klubber i en egen uavhengig forening drevet av klubbene selv. Foreningens styre blir valgt på landsmøtet i fellesrådet. SKFR har som formål å være et kontaktnett og en informasjonskanal for snøscooterklubber som driver med snøscooter og turkjøring. Fellesrådet bistår også med råd om hvordan man kan starter en ny klubb og andre råd overfor snøscooterinteresserte i Norge. Foreningen har god dialog med myndighetene på sentralt, regionalt og lokalt plan. Foreningen hjelper også lokalpolitikere som skal være med å bestemme om og hvor det skal gå løyper i sine kommuner.

Reitwagen.no
Reitwagen.no har fokus på nyheter, bakgrunn og kjøreopplevelser til lands og til vanns knyttet til snøscooter, motorsykkel, ATV, vannscooter, båt og biler/classic cars i Norge.

Debatten legges ut digitalt på:
og

7590 Tydal

977 11 626https://skfr.no/

Følg pressemeldinger fra Snøscooterklubbenes Fellesråd - SKFR

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Snøscooterklubbenes Fellesråd - SKFR på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Snøscooterklubbenes Fellesråd - SKFR

Bredt flertall på Stortinget ber regjeringen revidere lov om motorferdsel i utmark og vassdrag med sikte på forenkling og økt kommunalt selvstyre21.5.2021 09:34:57 CEST | Pressemelding

21. mai 2021 – Snøscooterklubbenes Fellesråd, SKFR, retter i dag en stor takk til fornuftige politikere i Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Høyre og FrP og endog Venstre og KrF for at de samlet seg om å be regjeringen endre motorferdselsloven slik at kommunene får mer å si, og statsforvalteren mindre. Beskjeden fra dem alle er at det må bli slutt på alle vanskelighetene statsbyråkratiet lager, og mer makt til de lokale folkevalgte.

Spennende dager for snøscooterinteressene i Stortinget Frp og Sp med gode forslag. Hvor lander Arbeiderpartiet?10.5.2021 09:09:46 CEST | Pressemelding

10. mai 2021 – Denne uken er spennende for alle med interesse for snøscootersaken i Norge. Bengt Rune Strifeldt, Frp og Sandra Borch, SP, har fremmet gode forslag i Stortinget knyttet til snøscootersaken. Dermed støtter de opp om Snøscooterklubbenes Fellesråd, SKFR, som også utfordrer Arbeiderpartiet om å støtte opp om snøscootersaken i Stortinget denne uken.