Bonnier Norsk Forlag

Snart 3 millioner bøker i 25 land!

Tom Egeland følger opp sin internasjonale suksess med ny Beltø-thriller.

26. mai lanseres thrilleren «666» med Bjørn Beltø i hovedrollen. Egelands bøker er gigantiske bestselgere, og nå nærmer forfatterskapet seg et opplag på hele 3 millioner bøker. Den internasjonale interessen for Bjørn Beltø-serien er sterk, og nå har også Bangladesh sikret seg rettighetene, og blir med det land nummer 25 i rekka som utgir Egelands bøker.

Bokhandlerkjeden Ark:  -En begivenhet!

Interessen for en ny Bjørn Beltø-thriller er stor blant både lesere og bokhandlere, og forhåndssalget av «666» har gått svært bra, som vanlig.

-Det er alltid en begivenhet når Tom Egeland gir ut ny bok! Bøkene hans om Bjørn Beltø er originale og drivende gode, og får alltid bein å gå på med en gang de ankommer butikkene våre. Nå gleder vi oss til å bli med Beltø på en ny reise i «666», sier SoMe-ansvarlig i Ark, Sandra Ågotnes Lærum.

Kristenfundamentalister vil utløse dommedag

I den nye boka «666» truer religiøse ekstremister Bjørn Beltø til å oppspore originalmanuskriptet til den bibelske Johannes' åpenbaring. Hvis manuskriptet i det hele tatt finnes. I jakten møter Beltø en amerikansk tv-evangelist, gamle esoteriske selskaper og amerikanske etterretningstjenester. De religiøse fundamentalistene ønsker å utløse den bibelske dommedag med Beltøs hjelp. En motvillig og usikker Beltø må forsøke å avsløre terroristenes redselsfulle plan - og stanse dem før det er for sent.

Elsket av kritikere, prisjuryer og lesere

Den første boka om Beltø, «Sirkelens ende», ble sett på som Norges «Da Vinci-koden». Medier fra hele verden mistenkte Dan Brown for å ha plagiert den norske forfatteren.

Gjennom hele forfatterskapet har Egeland høstet knallgode anmeldelser, og har fått en stor skare av entusiastiske og lojale lesere.

Han har også mottatt en rekke litterære priser: Rivertonprisen prisen (2009) for Lucifers evangelium, ARKs barnebokpris (2013) for Katakombens hemmelighet, Mads Wiel Nygaards legat (2013) for sitt forfatterskap, Sagaprisen (2015) for sine historiske romaner og Riksmålsforbundets litteraturpris (2016) for Djevelmasken.

LANSERING: 26. MAI.

Ta kontakt for pdf, anmeldereksemplar eller intervju.

Foto: Fredrik Arff.

26. mai lanseres endelig "666"!

Om Bonnier Norsk Forlag

Bonnier Norsk Forlag