SMB Norge sender hjem sine ansatte

Samtlige ansatte i SMB Norge har i dag fått beskjed om å ta hjemmekontor de neste to ukene som følge av den sterke spredningen av coronaviruset i Norge.

Beslutningen innebærer at organisasjonens hovedkontor i Oslo, fra og med fredag 13. mars, vil bli stengt og at all møte- og reisevirksomhet som ikke er driftskritisk vil bli avlyst. Avgjørelsen gjelder i utgangspunktet for de neste to ukene, men vil bli vurdert fortløpende.

Totalt er det ni medarbeidere som jobber ved SMB Norges hovedkontor.

- Vi er en liten organisasjon, men vil likevel gjøre det vi kan for å bidra til at belastningen for helsevesenet blir mindre ved å redusere faren for smitte blant våre ansatte, sier kommunikasjonssjef Joachim Dagenborg.

- I motsetning til mange av våre medlemsbedrifter vil vi i administrasjonen langt på vei klare å holde hjulene i gang, også fra våre respektive hjemmekontor. Vi har tatt alle nødvendige forholdsregler og vil gjøre det vi kan for at dette i så liten grad som mulig skal påvirke medlemmene våre og arbeidet vi gjør for landets små og mellomstore bedrifter, legger han til.

SMB Norge har samtidig valgt å avlyse SMB-Seminaret 2020, som etter planen skulle bli arrangert i Oslo 25 mars. Både næringsminister Iselin Nybø og flere medlemmer av stortingets næringskomite hadde takket ja til å delta på seminaret.