Slopes slipper «Sometimes»

Slopes er tilbake med «Sometimes», en låt om at man av og til er nødt til å la noen gå.

For ett år siden debuterte Dag Holtan-Hartwig, halvparten av den multiplatinum-streamede produsentduoen Skinny Days, som soloartist under navnet Slopes. Vi finner essensen av Slopes i skjæringspunktet mellom melankoli, håp og hjertesorg. Siden debutlåten «Prove Them Wrong», som lå hele 35 uker på spillelistene til P3, har han han sluppet låtene «The Sun Also Rises» og «Tears». 6. mai er han tilbake med «Sometimes», en låt om at man av og til er nødt til å la noen gå.

«En sensommernatt for noen år tilbake satt jeg og drakk vin på en takterrasse sammen med en jente jeg datet. Det var et utrolig sterkt øyeblikk, å sitte der oppe og slurpe rødvin mens Oslo glimret i forskjellige farger under oss. Men samtidig begynte det å bli tydelig at forholdet vårt var i ferd med å gå mot slutten, for de gode tingene greide liksom aldri helt å veie opp for de dårlige. Og det var ut av det minnet jeg fikk ideen til denne sangen; sometimes you’ve got to let somebody go» - Slopes

Akkurat som med sine tidligere singler viser Slopes at han har en teft for å fange og sette ord på mellommenneskelige relasjoner, interne konflikter og komplekse følelser. Legg til de atmosfæriske produksjonene – som halvparten av Skinny Days har han allerede godt over en milliard streams i sekken og jobbet med blant annet Alan Walker, Ava Max, Winona Oak og Julie Bergan – og det du får er singer-songwriter-pop med et organisk band-sound som uanstrengt blander melankolske følelser av ødelagte kjærlighetsforhold med et oppløftende håp om mer bekymringsløse dager.

«Sometimes» slippes sammen med en musikkvideo fredag 6. mai.

__________________________________________________

Slopes ble til da Dag dro til LA på jakt etter en ny start. Et forhold hadde tatt slutt, og muligheten lå åpen for å prøve seg i popmusikkens nådeløse hjemby. Til tross for store forhåpninger om gode sessions og viktige møter, endte han opp med å tilbringe mye tid alene i en leilighet, med kun sine egne tanker til selskap. I denne monotone melankolien skrev Dag en samling sanger han ikke greide å gi fra seg. Hvis de skulle ut, var det kun én person som kunne fremføre dem – ham selv.

Slopes er signert til både Sony Music Norway og Warner Music Germany, og har blitt godt mottatt begge steder. I sistnevnte land har han hatt gode plasseringer på Spotify sin nasjonale topp 50-liste. Før sommeren i fjor gjestet han P3 Live hvor han i tillegg til sin egne «Prove Them Wrong» covret Joel Corry sin «Head & Heart». Han har også blitt intervjuet av blant annet Wonderland Magazine.

Ærlig og personlig fra Turab19.5.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding

«Jeg lot hun dra» er blant Turabs mest ærlige og personlige låter, og markerer på mange måter en ny start med flere spennende prosjekter for 24-åringen. Låten tar opp både viktige og fundamentale verdiprinsipper, der den skildrer en persons tydelige frustrasjon og anger for å måtte gi slipp på noen man elsker. Allikevel er det nødvendig for hans sjelero og frihet. Jenta tror ikke på Gud, gutten gjør - og grunnet denne fundamentale forskjellen ville forholdet aldri fungert uansett hvor mye man ville, og/eller elsket hverandre.