Slopes om det å gi slipp på en relasjon

Slopes har en helt unik evne til å fange og sette ord på mellommenneskelige relasjoner og komplekse følelser, og vi får endelig se dette utspille seg live når han i september spiller under byLarm i Oslo og Reeperbahn Festival i Tyskland. Låten «This is goodbye» er intet unntak, og handler om det å endelig gi slipp på en relasjon.

(C) Paulina Kolataj

««This is goodbye» handler om den følelsen når man skjønner at et forhold eller en relasjon er over, og at det ikke er noe mer man kunne ha gjort. Det kan høres ut som en fryktelig trist sang, og i en forstand så er den jo det, men samtidig ligger det en voldsom lettelse, nesten noe euforisk, over det å endelig gi opp.» - Slopes

Dag Holtan-Hartwig aka Slopes er født og oppvokst i Oslo, før han etter hvert tok turen til Liverpool og den anerkjente musikkskolen LIPA (Liverpool Institute of Performing Arts). Der fikk han blant annet vist seg frem for Sir Paul McCartney, som umiddelbart elsket det han fikk høre.

Som halvparten av av den multiplatinum-streamede produsentduoen Skinny Days har han allerede godt over en milliard streams i sekken og jobbet med blant annet Ava Max, Alan Walker, SEEB, Winona Oak and Jonas Blue.

Som Slopes har Dag Holtan- Hartwig siden debutlåten «Prove Them Wrong» - som lå hele 35 uker på spillelistene til P3, gitt ut låtene «The Sun Also Rises», «Tears», «Sometimes» og seneste «I Wouldn’t Be Much» - en hyllest til kjærligheten som i utgangspunktet var en idé fra hans gode venn og Skinny Days-partner, Halvor Folstad.

Vi finner essensen av Slopes i skjæringspunktet mellom melankoli, håp og hjertesorg.

«This Is Goodbye» er ute fredag 2.september.

(C) Paulina Kolataj

Erika Norwich slipper "Til lillebror" etter massiv respons på TikTok21.9.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding

Erika Norwich har lengre fartstid i den norske musikkbransjen enn man kanskje skulle tro. Med deltagelser i både MGP og Idol har den unge trønderen vist nordmenn flere sider av seg selv, men det var ikke før hennes TikTok-konto skjøt fart i 2021 og 2022 at publikum skulle bli kjent med Erika på en helt ny måte. 22-åringen synes det kan være lettere å si det hun vil si gjennom musikk og har lenge prøvd å skrive en sang til sin 12 år yngre lillebror, Teodor. Som mange andre søsken har de et spesielt bånd, og låten er et løfte fra storesøster til lillebror.