Slik testes nye Mokka-e
Fra begynnelsen av februar har Opels eksperter på chassis, drivlinjer, elektronikk og lys brukt den mørke vinteren til å teste nye Opel Mokka-e under tøffe forhold. På testsenteret i Tyskland er det akkurat nå fokus på akustikk, kjøreegenskaper i høy fart og sikkerhetssystemer.
- Vi gleder oss til å introdusere andre generasjon Mokka som en helelektrisk SUV. Produksjonen starter på senhøsten og de første kundene får bilene sine i begynnelsen av neste år, sier merkesjef for Opel hos Bertel O. Steen, Reidar Holtedahl.
Nye Opel Mokka er bygget på CMP-plattformen til PSA – noe som gir stor grad av fleksibilitet – både for plass og drivlinjer. Takket være bruk av moderne materialer veier nye Mokka 120 kilo mindre enn forgjengeren, med nesten samme akselavstand og dekkdimensjoner. Takket være at batteriene ligger i gulvet på bilen, har den et lavt tyngdpunkt og svært gode kjøreegenskaper.
Selv om testbilene fortsatt er kamuflert, er det ikke noe tvil om at det fortsatt vil være en Mokka, til tross for at den bygger på ny arkitektur.
Veiene og underlaget på testsenteret i Tyskland, gjenskaper de tøffe veiforhold som nye Opel Mokka-e kan bli utsatt for rundt i Europa. Opel har brukt dette anlegget gjennom mange tiår og skaffet seg stor ekspertise.
De første utgavene av Opel Mokka-e ruller av samlebåndet mot slutten av året – og vil etter planen være på plass hos norske kunder første kvartal neste år.
Bilder
Lenker
Om Stellantis Norge
PSA Norge er en del av Bertel O. Steen AS og er importør av merkene Peugeot, Citroën, DS og Opel til Norge.
Bertel O. Steen overtok Opel-importen 1. desember 2018.
Opel er en av de største europeiske bilprodusentene og ble startet av Adam Opel i Rüsselsheim, Tyskland i 1862. Selskapet startet bilproduksjon i 1899. Siden august 2017 har Opel vært en del av Groupe PSA.
Sammen med sitt britiske søstermerke Vauxhall, er selskapet representert i mer en 60 land over hele verden, og solgte over en million biler i 2018.
Opel er i implementeringen av sin elektrifiseringsstrategi for å møte kundenes krav til bærekraftig mobilitet. Innen 2024 skal alle Opel-modeller som selges i Europa være tilgjengelig i en elektrifisert variant. Strategien er en del av selskapets PACE!-plan med mål om at Opel skal være bærekraftig, globale og elektriske.
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Nye Opel Grandland: Fra konsept til virkelighet23.4.2024 07:26:14 CEST | Pressemelding
Når Opel lanserer helt nye Grandland har den hentet mange av elementene som først ble vist på konseptbilen Experimental. Med en rekkevidde på opptil 700 kilometer er nye Grandland den første Opel-modellen som er basert på STLA Medium-plattformen.
Nye Citroën ë-C3 Aircross: Tøffere og enda mer fleksibel18.4.2024 10:24:26 CEST | Pressemelding
Med en lengde på 4.39 og plass til alt familien trenger i hverdagen, er nye Citroën ë-C3 Aircross skreddersydd for det norske markedet.
Alfa Romeo Milano bytter navn16.4.2024 11:00:19 CEST | Pressemelding
En representant for den italienske regjeringen har besluttet at navnet Milano er ulovlig og ikke kan brukes. Det nye navnet blir Alfa Romeo Junior.
Alfa Romeo Milano, elektrisk kjøreglede og stil11.4.2024 08:29:44 CEST | Pressemelding
Alfa Romeo Milano kommer med italiensk design, sportslighet, kjøreegenskaper og ikke minst stemmestyrt ChatGPT.
Nye Opel Frontera: Kompakt og romslig9.4.2024 08:03:54 CEST | Pressemelding
Opel starter modelloffensiven for 2024 med de første bildene av sin nye elektriske kompakt-SUV: Opel Frontera.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom