Slik har melkekartongen aldri blitt brukt før

— Vi er et utfordrermeieri som liker å gjøre ting på en annerledes måte. Det gjelder også måten vi rekrutterer på, forteller Q-sjef Kristine Aasheim.
Q bryter med den tradisjonelle rekrutteringsprosessen og går for en åpen og direkte tilnærming når de skal sikre seg sin neste fabrikksjef. Stillingen offentliggjøres blant annet ved bruk av Q-melkekartongen – et stunt som trolig aldri har blitt gjort før.
— Dette er en verdenspremiere, og vi er veldig spent på mottakelsen. Melkekartongen er den største flaten vi har for å snakke med Q-fansen, den engasjerer og vi tror også dette en god måte å komme i kontakt med vår nye fabrikksjef, forklarer hun.
Drikk et glass melk og få en ny jobb på kjøpet
Det spises flere måltider hjemme, kjøleskapet får hyppigere besøk og det konsumeres mye frisk og kald Q-melk. Aasheim håper at stillingsutlysningen vil finne veien inn i Norske hjem på en nærere og mer tilnærmelig måte.
— Kanskje finner du drømmejobben i ditt eget kjøleskap. Det hadde jo vært litt kult.
De fleste jobbsøkere er nok vant til en mer passiv tilnærming: Man klikker på en lenke, laster opp en CV, så sitter man og venter på svar. Det slipper du her.
— Det eneste de interesserte trenger å gjøre er å ringe eller sende en SMS til meg, så tar vi det derfra. Nummeret mitt står på kartongen, sier hun.
Inviterer forbrukerne med på jakten
Den nye fabrikksjefen får ansvar for 200 mennesker med 27 ulike nasjonaliteter, og 100 millioner liter melk. Arbeidssted vil være det splitter nye meieriet som snart står klart på Jæren. Ifølge Aasheim blir dette en av matvarebransjens mest spennende jobber.
— Vi ser etter en spillende lagleder som er forbedringsorientert, strukturert gjennomføringssterk og brenner for å skape resultater sammen med andre. Det er en bonus om du har innstillingen til Pippi og er en problemløser som Askeladden, sier hun med glimt i øyet.
Stillingen er kanskje ikke aktuell for melkedrikkere flest, men det kan hende du kjenner en som kunne passe?
Dersom du anbefaler stillingen til noen du kjenner og han eller hun blir ansatt, lover utfordrermeieriet nemlig 10.000 kroner og Q-melk hele året.
— Siden vi er et forbrukerdrevet meieri, trenger vi hjelp fra melkedrikkerne. Vi inviterer derfor Q-fansen til å bli med oss i jakten på vår neste fabrikksjef, avslutter hun.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Video av stillingsbeskrivelseVideokanal
Nøkkelord
Kontakter
Kristine AasheimQ-sjefenQ-Meieriene
Tel:97717689kristine.aasheim@kavli.noBilder


Lenker
Om Q-Meieriene
I Q-Meieriene er forbruker sjefen! Sammen med forbruker skaper vi de beste smaksopplevelsene og de smarteste løsningene. Q-Meieriene eies av Kavlifondet, som deler ut midler til allmennyttige formål innenfor forskning, kultur og humanitært arbeid.
Følg pressemeldinger fra Q-Meieriene
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Q-Meieriene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Q-Meieriene
Springbrett for Ungdom mottar 250 000 kroner26.11.2025 10:04:09 CET | Pressemelding
Springbrett for Ungdom i Bergen er tildelt 250 000 kroner gjennom Q sin Melk med mening-kampanje. Organisasjonen var én av fire vinnere som ble valgt ut av Kavlifondet blant flere hundre nominerte organisasjoner. Prisen ble overrakt hos Springbrett for Ungdom med representanter fra Q-Meieriene.
Grønne Folk kåret til Årets Matredder 202523.11.2025 09:52:20 CET | Pressemelding
Ragnhild så seg lei på at fullt spiselige grønnsaker ble kastet. Hun startet derfor Grønne Folk for å gjøre noe med det. Denne uken mottok hun prisen «Årets Matredder» fra Q-Meieriene - for å ha reddet flere hundre tonn med grønnsaker.
Plastfritt Hav mottar 250 000 kroner19.11.2025 12:57:18 CET | Pressemelding
Plastfritt Hav på Giske utenfor Ålesund er tildelt 250 000 kroner gjennom Q-Meierienes Melk med mening-kampanje. Organisasjonen var én av fire vinnere som ble valgt ut blant flere hundre nominerte organisasjoner.
Forbrukernes favoritt-idé kan bli ny salgssuksess i meierihyllen11.11.2025 16:59:45 CET | Pressemelding
Beate Sofie (31) sikret seg seieren i Q-Meierienes konkurranse og mottar 10 000 kroner for sin idé som kombinerer naturlige proteiner med hverdagsnytelse.
Vant 10 000 kroner på returkartonglotteriet16.10.2025 09:57:54 CEST | Pressemelding
Turid fra Sotra ble den heldige vinneren da Q-Meieriene nylig gjennomførte en ekstraordinær trekning av returkartonglotteriet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
