Slik får du gratis tilhenger

Det er første vårdag og tid for vårstell. Aldri før har det vært så enkelt å låne seg en henger – helt gratis.
Freetrailer

Mange varehus låner deg en henger, for å få varene hjem. Det som er nytt, er at stadig flere setter ut denne servicen til et eksternt selskap. Det gjøre at du enkelt kan dra på et varehus og kjøre av gårde med en helt gratis henger, helt uavhengig om du er kunde eller ikke. Sist ut er Byggmax som i dag har inngått samarbeid med Freetrailer. De lever allerede hengere til IKEA og en rekke andre varehus.

- Vi ser alltid på muligheter for å gjøre det enklere for kundene våre å handle de byggevarene de trenger. Vi har lenge hatt tilhengere til utlån ved alle våre varehus, men Freetrailer er veldig enkel i bruk, og folk kan låne tilhengerne selv uten å handle her, sier Niklas Hamberg, Norgessjef i Byggmax, og legger til at det likevel hører med til sjeldenhetene at noen henter en henger uten å plukke med seg noe fra butikken, når de først er innom.

Hengeren passer spesielt godt med drive-in. Byggmax har drive-in på alle varehusene og tjenesten er en favoritt i kombinasjon med klikk og hent.

- Vi har romslig drive-in som kan huse både kunder og hengere. Byggevarer for store hjemmeprosjekt er det vi er aller best på, og større prosjekt krever både større og lukkede hengere, som Freetrailer tilbyr. Over de siste to årene har vi også sett en tredobling av tjenesten klikk og hent, og da er det jo kjekt å kunne reservere en henger også, forklarer Hamberg.

Første ut er de tre varehusene i Kristiansand, Bærum og Ullensaker.

Last ned og kjør

- Hovedårsaken til at vi inngår samarbeid med Freetrailer er at løsningen er veldig enkel å bruke for kundene våre. De laster ned appen, velger tilhenger, inspiserer den, låser den opp med appen og fester hengeren på bilen. Fiks ferdig. Perfekt for hjemmefiksere som liker å gjøre ting selv. Det er også mulig å reservere henger i appen, fortsetter Hamberg.

Byggmax ser også fordeler i å ikke måtte holde en egen tilhengerpark, og miljøfordeler i delingsøkonomien ved at alle ikke trenger egen henger, men enkelt kan låne en hos Byggmax de gangene de er behov.

- Appen er veldig enkel og praktisk i bruk, og 4,7 stjerner hos både App Store og Google Play sier sitt. Det er også fint at kunden kan velge å leie hengeren utover de tre timene som er gratis. Plutselig ser man at man bruker litt mer tid enn planlagt, eller så kanskje man vil en tur innom gjenbruksstasjonen på vei tilbake. Vi vil alltid jobbe steinhardt for å gjøre det enklest og billigst mulig å være hjemmefikser, avslutter Hamberg

Freetrailer
Niklas Hamberg