MyHeritage

Slektstrær med forfedre som snakker til deg

Nå kan du ta opp intervjuer og historier fra slektninger og lagre dem rett i familietreet ditt med MyHeritage-appen. Slik kan du gjøre familiehistorien levende for framtidige generasjoner, og slektninger kan fortelle sine historier med egen stemme.

Slektsgransking er svært populært i Norge, og det er nå over 680 000 nordmenn som bruker eller har brukt dataprogrammet MyHeritage for å lage sitt slektstre på en enkel måte. MyHeritage en av de ledende nettløsningene for å oppdage, bevare og dele familiehistorie på nett.

Bevar den gode samtalen
Gode samtaler og intervjuer med foreldre, besteforeldre og andre slektninger er viktige redskaper i slektsforskning. Slike samtaler kan dokumentere fakta og hendelser som ellers kanskje ville ha gått tapt for ettertiden.

MyHeritage har nå lansert en unik og ny løsning som gjør det mulig å lagre samtaler og fortellinger for framtidige generasjoner. Med den nye funksjonen kan du bruke din egen smarttelefon som et verktøy for å samle familiens historier og kunnskap.

Lagres automatisk i treet
Opptakene blir lagra automatisk som MPEG 4-filer, og lastes opp til ditt familietre på MyHeritage. Der kan kommende generasjoner høre folk fortelle sine eigne historier med egen stemme. Slik blir slektstreet levende for ettertiden.

Du kan selvsagt tagge hver lydfil med navnet til den som snakker og de som blir omtalt i opptaket. På denne måten blir fortellingene koblet til de aktuelle profilene i familetreet.