Statens vegvesen

Skredfare og glattere veger i deler av Nord-Norge fra i ettermiddag

Del

Vegtrafikksentralen advarer de reisende.

Det er fare for skred og glatte veger i Nordland og Sør-Troms, og Statens vegvesen ber bilistene være ekstra varsomme. Foto: Statens vegvesen
Det er fare for skred og glatte veger i Nordland og Sør-Troms, og Statens vegvesen ber bilistene være ekstra varsomme. Foto: Statens vegvesen

I store deler av Nordland og søndre del av Troms forventes det mellom 35 og 40 centimeter snø allerede fra i ettermiddag, onsdag.

Det blir kraftigere vind, og temperaturen skal øke.

Det er svake lag i eksisterende snødekke. Store mengder nysnø gir derfor økt skredfare. I tillegg er det økt fare for glatte veier.

Bilistene må som følge av dette forvente vegstenging og forlenget reisetid.

Det vil komme store nedbørsmengder også de kommende dagene, dette i form av både snø og regn.

Sjekk vegmeldinger på 175.no før du skal ut og reise.

For spørsmål, kontakt Vegtrafikksentralen Nord på telefon 175.

Bilder

Det er fare for skred og glatte veger i Nordland og Sør-Troms, og Statens vegvesen ber bilistene være ekstra varsomme. Foto: Statens vegvesen
Det er fare for skred og glatte veger i Nordland og Sør-Troms, og Statens vegvesen ber bilistene være ekstra varsomme. Foto: Statens vegvesen
Last ned bilde

Om Statens vegvesen

Statens vegvesen
Statens vegvesen
Postboks 1010 Nordre Ål
2605 Lillehammer

22 07 30 00http://www.vegvesen.no

Statens vegvesen arbeider for å skape et smart og sammenhengende transportsystem på vei for hele Norge. Det skal være enkelt å reise og transportere varer – på sikre veier tilpasset framtidens behov.

Følg saker fra Statens vegvesen

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Statens vegvesen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Statens vegvesen

E18/E39 Gartnerløkka - Kolsdalen er Sørlandets mest trafikkerte knutepunkt2.3.2021 18:25:47 CETKronikk

Dagens vegsystem på Gartnerløkka lider av følgefeil fra de tidligste tider. Mange kaller området en «gordisk knute» som fører til køer og forsinkelser. Vegsystemet er sårbart i en beredskapssituasjon og passer dårlig i en by. Det har også dårlige forhold for gående og syklende. Ikke er det miljøvennlig, ei heller samfunnsøkonomisk. For hvert år med økende trafikk blir dagens vegsystem dårligere og dårligere. Derfor må Gartnerløkka - Kolsdalen bygges nå. Uavhengig av Ytre ringveg Prosjektet E18/E39 Gartnerløkka - Kolsdalen er planlagt og regulert parallelt med tilgrensede arealer og aktiviteter som ferjehavn, jernbanestasjon, bussterminal, byutvikling på arealer til Bane NOR (Quadrum), ny Havnegate og Vestre Strandgate som sentral kollektivgate. Statens vegvesen har planlagt både prosjektet Gartnerløkka - Kolsdalen og prosjektet Ytre ringveg rundt Kristiansand. Nye Veier AS har fått oppdraget med å regulere og bygge Ytre ringveg. Den er et landevegsprosjekt med stor andel tunnel, mens G

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom