Skredet i Gjerdrum: Hjelp fra forsikringsselskapet

Fremtind er i beredskap for å hjelpe kunder som er rammet av skredet i Gjerdrum, og er tilstede på hotellene som benyttes til å huse de evakuerte.

– Mange av de evakuerte trenger umiddelbar hjelp til å få kjøpt nødvendige ting etter at de måtte forlate hjemmene sine. Vi dekker evakueringskostnader for kundene våre som er rammet, uansett om eiendommen deres er skadet eller ikke, sier Nina Juel Arstal, leder for Forsikringsoppgjør i Fremtind, forsikringsselskapet til SpareBank 1 og DNB.

Skadeinspektører fra Fremtind er tilstede ved Quality Hotel Olavsgaard og Clarion Hotel & Congress Oslo Airport. De betaler ut nødpenger, forskudd og besvarer spørsmål knyttet til bosituasjon, hotellopphold, melding av skader, hva som skjer videre og mye annet.

– Vi har ekstra beredskap også gjennom nyttårshelgen for å bistå kundene våre, og konsentrerer oss nå om å hjelpe de evakuerte så godt som mulig med det de trenger av akutt hjelp, sier Arstal.

– Når det gjelder de som har fått huset sitt eller andre eiendeler skadet, så vil vi også hjelpe disse kundene raskt. For flere av de evakuerte vil vi måtte vente på avklaringer knyttet til hvilke hus som vil være beboelige på sikt. Vi er i en veldig tidlig fase, og her må alle avvente ekspertenes vurderinger, sier hun.

Kunder i Fremtind som er evakuert og som trenger umiddelbar hjelp til å få kjøpt inn nødvendige ting, kan ta kontakt med oss på tlf. 915 02300 (SpareBank 1/LOfavør) eller 915 04818 (DNB).

Kunder som har fått skader på eiendom eller kjøretøy som følge av skredet, kan melde skaden inn til oss på vanlig måte via nettbanken sin.

Dersom noen har biler de ikke får ut fra området, vil vi dekke leiebil i henhold til den enkeltes forsikringsavtale, inntil bilen kan hentes ut.

Vi anbefaler for øvrig kundene våre i området om å følge med på informasjon som legges ut på kommunens hjemmeside eller på politiet.no.