ŠKODA viser frem første eksteriørtegninger av VISION 7S

ŠKODA viser i dag for første gang eksteriørtegninger av deres nye konseptbil og fullelektriske 7-seter. ŠKODA VISION 7S viser en kraftig SUV, med et helt nytt og sprekt frontparti.
VISION 7S

For første gang viser ŠKODA frem utvendige tegninger av ŠKODA VISION 7S. Bilen viser elementer fra ŠKODAs nye designspråk, og markerer tydelig et taktskifte. Konseptbilen er utstyrt med en helt ny og moderne front der den karakteristiske ŠKODA-grillen er bredere og lukket. I tillegg er frontlyktene lagt langt ut til kanten i to rader oppå hverandre, med en elegant lysstripe over som til sammen danner en «T».

- VISION 7S er et tydelig bevis på at ŠKODA satser offensivt på elbil. Det blir spennende å følge denne konseptbilen fremover da den gir en tydelig pekepinn på hvor vi skal i fremtiden, sier påtroppende ŠKODA-direktør Martine Behrens.

Behrens begynner i ŠKODA 1. september, og får gleden av å følge utviklingen av konseptbilen tett.

- Vi har all grunn til å tro at en fullelektrisk 7-seter fra ŠKODA vil kunne treffe godt i det norske markedet etter hvert, forteller Behrens.

Panseret med de karakteristiske ŠKODA-konturene er velkjent, mens støtfangeren er fullstendig redesignet med syv vertikale luftinntak, der én sentral i midten er oransje. Nedre kant på bilen er utstyrt med aluminium, og store, aerodynamiske hjul forsterker VISION 7S sitt kraftige utseende.

ŠKODAs nye designspråk skal reflektere merkevarens verdier som robusthet, funksjonalitet og autentisitet, og mange kjenner igjen ŠKODA i romslig interiør, smarte løsninger og kvalitetsmessige materialer.