ŠKODA med ny, smart «Simply Clever»-løsning

ŠKODA er kjent for enkle og smarte løsninger som gjør hverdagen litte enklere. Den siste smarte løsningen fra det tsjekkiske merket er at lokket til spylevæsketanken blir en trakt når det åpnes.
  • Lokket til spylervæsketanken fungerer som trakt når det åpnes
  • Først tilgjengelig i nye ŠKODA SCALA
  • Mulighet for ettermontering også på andre modeller

ŠKODA er kjent for enkle og smarte løsninger, «Simply Clever» er tross alt merkets kjente slagord. Tanken er at det skal være enkelt å eie en ŠKODA, og at ŠKODA-eiere skal slippe små irritasjonsmomenter man kan møte på i hverdagen. Den siste smarte løsningen fra det tsjekkiske merket er at lokket til spylevæsketanken blir en trakt når det åpnes. Løsningen blir først introdusert med nye ŠKODA SCALA.

Alle bileiere kjenner til problematikken med å fylle på spylervæske og den obligatoriske sølingen som følger med. Og i Norge er vi med et langt, vått og sølete vinterhalvår nødt til å innfinne oss med å fylle på spylervæske med jevne mellomrom. Med den nye, «Simply Clever»-løsningen som lanseres med ŠKODA SCALA senere på vårparten, fungerer lokket til spylervæsketanken som en trakt når du åpner det, hvilket betyr at du ikke lenger trenger å irritere deg over unødvendig søling. Den smarte løsningen blir også levert som standard på den nye crossover-SUV-en KAMIQ, og ŠKODA lover også at den skal kunne ettermonteres på andre modeller.

Enkelt, genialt

ŠKODA presenterte «Simply Clever»-konseptet allerede i 2003 med ROOMSTER-konseptbilen som ble vist fram på bilmessen i Frankfurt. Siden den gang har de introdusert en rekke smarte løsninger, blant annet integrert paraply i fordørene, is-skrape på innsiden av drivstofflokket, feste til parkeringsbilletten i frontruten, brilleholder over bakspeilet, dokumentholder på innsiden av passasjersetet foran, smarte dørkarmbeskyttelse m.m. I dag tilbyr ŠKODA hele 60 ulike «Simply Clever»-løsninger, som alle er med på å gjøre hverdagen litt enklere for ŠKODA-eiere.