ŠKODA blir generalsponsor for Norges Orienteringsforbund

ŠKODA har lange tradisjoner med å finne smarte løsninger på hverdagsutfordringer knyttet til bilbruk. ŠKODA-eiere kjenner til dette som “Simply Clever Solutions”, men nå skal bilmerket sammen med Norges Orienteringsforbund også hjelpe folk å leve smartere – utenfor bilens fire dører.
- Vi i ŠKODA skal hjelpe folk å leve smartere, nå sammen med Norges Orienteringsforbund. Det i seg selv er kanskje en modig erklæring, men også en motiverende en. Livet består av mange store og små valg, og vi må øve på å treffe de riktige valgene. Vi mener O-Sporten er en glimrende arena for å øve på smarte valg, og vi er trygge på at våre felles verdier og våre mange fellesnevnere blir en god plattform for et godt samarbeid, sier Thomas Meiner, direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller AS.
Et samarbeid mellom ŠKODA og Norges Orienteringsforbund kan åpne for at enda flere oppdager gleden ved orientering og det å kunne gjøre smarte veivalg.
- Det å finne de smarteste veivalgene er essensielt for en orienteringsløper, det beste valget for én løper er ikke nødvendigvis det beste for en annen. Det å tenke smart gjenspeiles også i forbundets fokus i årene som kommer. Vi er opptatt av nyutvikling som kan senke terskelen for å komme seg ut i aktivitet. Turen blir mer innholdsrik og spennende med kart, kompass og turmål i ukjent terreng, og vi er selvfølgelig svært glade for at ŠKODA ønsker å gi oss drahjelp i arbeidet med å nå ut med vårt budskap, sier generalsekretær i Norges Orienteringsforbund, Øystein Hildeskor.
Markedsansvarlig i Orienteringsforbundet, Stein Blomseth, mener ŠKODA er riktig partner for O-sporten, og ser frem til et spennende og godt samarbeid.
- Både for familier på turorientering og eliteutøvere på trening og i konkurranse, foregår aktiviteten gjerne litt utenfor allfarvei. ŠKODA, med sitt fokus på familier og sitt budskap om at «turen starter der veien slutter», snakker direkte til oss som er glade i aktivitet i skog og mark. Vi opplever ŠKODA som en partner med stor integritet, og med verdier som sammenfaller med våre, sier Blomseth.
Nøkkelord
Kontakter
Øyvind Rognlien SkovliDirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt, Harald A. Møller AS
Tel:+4791115986oyvind.skovli@moller.noBilder



Om ŠKODA
Škoda - Smarte løsninger hele veien
Følg pressemeldinger fra ŠKODA
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra ŠKODA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra ŠKODA
Škoda Elroq er turkameraten til Norges Tøffeste Kjendis11.9.2025 13:56:07 CEST | Pressemelding
I kveld er det premiere for 71° nord - Norges Tøffeste Kjendis, hvor tolv kjente personligheter skal kjempe om å vinne en Škoda Elroq – til en verdi av kr 399.000.
Verdenspremiere for Škoda Vision O-konseptet: Fremtidens elektriske stasjonsvogn9.9.2025 08:58:42 CEST | Pressemelding
Vision O er utviklet med kunden i sentrum, og tilbyr enestående kjøreopplevelser ved å kombinere innovasjon og funksjonalitet. Konseptbilen representerer dessuten neste generasjon av Škodas designfilosofi Modern Solid.
Škoda Epiq: Škodas minste elektriske SUV7.9.2025 15:07:26 CEST | Pressemelding
Utstillingsmodellen av Škoda Epiq gir et godt bilde av hvordan den kommende helelektriske urbane SUV-en vil se ut. Epiq er planlagt for produksjon allerede i 2026.
Škoda Vision O: Første glimt av interiøret25.8.2025 10:08:24 CEST | Pressemelding
Teaser-videoen viser en mulig designretning for fremtidens Škoda-modeller - basert på neste generasjon av designuttrykket Modern Solid
Škoda Vision O: Stasjonsvogn med aerodynamisk eksteriørdesign14.8.2025 11:00:45 CEST | Pressemelding
Den nye konseptbilen styrker Škodas posisjon som ledende aktør i det europeiske stasjonsvognsegmentet, og avslører detaljer om utviklingen av designuttrykket Modern Solid.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom