ŠKODA blir generalsponsor for Norges Orienteringsforbund

ŠKODA ved Harald A. Møller AS er ny generalsponsor for Norges Orienteringsforbund (NOF). Sammen har de satt seg et felles mål; Hjelpe folk å ta smarte veivalg.

Helnorsk pall i EM i skiorientering. Fra venstre: Henrik Fredriksen Aas, Jørgen Baklid og Isak Jonsson. Foto: Norges Orienteringsforbund

ŠKODA har lange tradisjoner med å finne smarte løsninger på hverdagsutfordringer knyttet til bilbruk. ŠKODA-eiere kjenner til dette som “Simply Clever Solutions”, men nå skal bilmerket sammen med Norges Orienteringsforbund også hjelpe folk å leve smartere – utenfor bilens fire dører.

- Vi i ŠKODA skal hjelpe folk å leve smartere, nå sammen med Norges Orienteringsforbund. Det i seg selv er kanskje en modig erklæring, men også en motiverende en. Livet består av mange store og små valg, og vi må øve på å treffe de riktige valgene. Vi mener O-Sporten er en glimrende arena for å øve på smarte valg, og vi er trygge på at våre felles verdier og våre mange fellesnevnere blir en god plattform for et godt samarbeid, sier Thomas Meiner, direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller AS.

Et samarbeid mellom ŠKODA og Norges Orienteringsforbund kan åpne for at enda flere oppdager gleden ved orientering og det å kunne gjøre smarte veivalg.

- Det å finne de smarteste veivalgene er essensielt for en orienteringsløper, det beste valget for én løper er ikke nødvendigvis det beste for en annen. Det å tenke smart gjenspeiles også i forbundets fokus i årene som kommer. Vi er opptatt av nyutvikling som kan senke terskelen for å komme seg ut i aktivitet. Turen blir mer innholdsrik og spennende med kart, kompass og turmål i ukjent terreng, og vi er selvfølgelig svært glade for at ŠKODA ønsker å gi oss drahjelp i arbeidet med å nå ut med vårt budskap, sier generalsekretær i Norges Orienteringsforbund, Øystein Hildeskor.

Markedsansvarlig i Orienteringsforbundet, Stein Blomseth, mener ŠKODA er riktig partner for O-sporten, og ser frem til et spennende og godt samarbeid.

- Både for familier på turorientering og eliteutøvere på trening og i konkurranse, foregår aktiviteten gjerne litt utenfor allfarvei. ŠKODA, med sitt fokus på familier og sitt budskap om at «turen starter der veien slutter», snakker direkte til oss som er glade i aktivitet i skog og mark. Vi opplever ŠKODA som en partner med stor integritet, og med verdier som sammenfaller med våre, sier Blomseth.

Thomas Meiner, direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller AS. Foto: Kilian Munch
ŠKODA ENYAQ iV

ŠKODA - Smarte løsninger hele veien

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra ŠKODA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV: Elbil på sitt mest elegante6.9.2021 14:38:48 CEST | Pressemelding

Ny karosserivariant av det elektriske flaggskipet fra ŠKODA Tre kraftpakker fra start, bak- eller firehjulsdrift, og enda bedre aerodynamikk Generøst interiør med «Design Selections» inspirert av moderne bomiljø Som en oppfølger til suksessen ŠKODA ENYAQ iV, lanserer nå ŠKODA AUTO en ny karosserivariant av den elektriske SUV-en. Elegante linjer, og en Cw-verdi på bare 0,247, gjør ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV enda mer effektiv: Rekkevidden er på mer enn 535 km (WLTP)* – Vi har hatt en knallstart med ŠKODA ENYAQ iV i Norge. Interessen var enorm lenge før lanseringen, og tilbakemeldingen så langt beviser at ENYAQ har levert på det den skal. Nå gleder vi oss til å lansere ENYAQ iV COPUÉ tidlig neste år, en bil vi vet at mange nordmenn har ventet på, sier Thomas Meiner, Direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller AS. Også internasjonalt gjør ŠKODA stor suksess med ENYAQ iV. Over 70 000 bestillinger er gjort siden lanseringen. Tidlig i 2022 kommer en ny variant: ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV. Det elegante ti