SkiStar

SkiStars vinternyheter: Ny overnatting nære bakken, enda bedre skikjøring og restauranttilbud

Skisesongen nærmer seg og det skjer mye spennende på SkiStars destinasjoner. I Hemsedal åpner hotellet FYRI Resort of Hemsedal med fantastisk utsikt og beliggenhet, i tillegg til to nye bakker og en ny heis. I Trysil blir skikjøringen enda bedre med bredere bakker og mer effektiv snøproduksjon. Et annet høydepunkt er åpningen av Scandinavian Mountains Airport, flyplassen mellom Trysil og Sälen som åpner 22. desember. I Åre utvides den allerede sterke restaurantscenen, da flere populære «Stockholm-krogar» etablerer seg i byen.
Fantastiske FYRI Resort of Hemsedal åpner i desember.

Hemsedal: Nytt hotell og flere bakker

I Hemsedal bygges det et nytt flott hotell, FYRI Resort of Hemsedal. Hotellet har flott beliggenhet i Totteskogen, med fantastisk utsikt, skibakken rett utenfor hotelldøra og gangavstand til sentrum. I tillegg bygges det en ny heis som binder sammen hytteområdet i Totteskogen, det nye hotellet og skianlegget. I området blir det også to nye bakker.

- FYRI Resort of Hemsedal er et fantastisk hotell og blir en sterk tilvekst i vårt overnattingstilbud. Med ny heis og nye bakker blir det enda enklere å ta seg rundt i skiområdet. Nå ser vi virkelig fram til en flott vintersesong, sier Stein Helge Helland, salgs- og markedssjef i SkiStar Hemsedal, og legger til at det også kommer nyheter for de minste skikjørerne. Populære Valleskogen oppgraderes med nytt lys, lyd og andre morsomme effekter.

Trysil: Bredere bakker og mer snøproduksjon

Trysils mange og velpreparerte bakker blir denne sesongen enda bedre. Populære bakke 13, som er hele 2,4 kilometer lang, utvides i bredden og får snøproduksjon fra toppen av T1 Liekspressen og helt ned til Turistsenteret. Også populære bakke 15 og 19 utvides i bredden i enkelte partier.

Ifølge salgs- og markedssjef i SkiStar Trysil, Turid Backe-Viken, får Trysil også et nytt flott leilighetsbygg. The Lodge ligger rett ved siden av Radisson Blu Resort og rommer 64 fine leiligheter med ski inn og ski ut i Norges største skianlegg.

- I tillegg åpner vi en ny restaurant i bakken. Gamle Skipaviljongen erstattes med Restaurant Fjellroa, og blir dobbelt så stor som den gamle. Restauranten får nytt vertskap og skal drives av ekteparet Helen og Martin Sturmhoefel. Vi gleder oss til vinteren og ser virkelig fram til blant annet å prøve «nye» bakke 13, sier Backe-Viken.

Åre: Mer snø - samt mer variasjon og internasjonalt preg på restauranttilbudet

Utviklingen av Åres skikjøring fortsetter med bygging av et helautomatisk snøanlegg ved Åreleden (47), som binder sammen skiområdene til VM8:an og VM6:an.

Alle barnefamilier får sjansen til å bli kjent med snømannen Valle på en ny måte, når det som tidligere het «Valles Gruvgång» bygges om til «Valles Tidsresa», der foreldre og barn kan oppleve alle fantastiske plasser Valle har besøkt i sitt liv.

Åres sterke restaurantscene kan by på flere nyheter. Populære Restaurang Boquerian fra Stockholm åpner i Åre, og tilbyr spanske delikatesser. Også APO, Asian Post Office, etablerer seg i Åre med mat og drikke inspirert av det asiatiske kjøkkenet. Pinchos åpner på Åre torg, og utvikler i tillegg et nytt hotellkonsept. Supper, med mat inspirert av Latin-Amerika, flytter inn i nye lokaler og dobler kapasiteten.