Skinny Days teamer opp med CLMD og JOP på en ekte EDM-perle

Den multi-platinum streamede produsent-duoen Skinny Days er tilbake med enda en øre-orm av en sang. Sist gang Skinny Days teamet opp med CLMD resulterte det i låten «Voices In My Head» som i skrivende stund er streamet over 17 millioner ganger på Spotify. Fredag 24. september slipper de «You Dont Have A Heart», en låt om uforløst kjærlighet. Denne gangen har de også tatt med seg den unge, fremadstormende artisten JOP på silkemyk balsam-vokal.

Gutta forklarer at låten handler om en litt lei situasjon:

«Når man tror man har møtt drømmedama, men så viser det seg at hun er en hjerteløs, ufølsom person som bare bryr seg om seg selv» - Skinny Days

«You Don’t Have A Heart» ble til en dag Skinny Days-halvpart Halvor satt i sin egen synth-verden i studio og jammet som en 90-talls DJ på Berghain, da CLMD-Martin kom inn i rommet og ropte «press record, dette var sykt fett!».

«Soundet er lekent og deilig, og vi håper lytteren sitter igjen med en følelse av at de er sykt over alle eksene sine. Og at det rykker skikkelig godt i dansefoten, da.» - Skinny Days

Når Skinny Days og CLMD jobber sammen er prosessen ofte leken og enkel – de har det bare gøy og koser seg i studio. Sammen med den norsk-nederlandske, ferske LIMPI-artisten JOP skrev de tekst og melodi, og med JOP på silkemyke vokaler ble «You Don’t Have A Heart» en catchy EDM-perle som har alt.

«Jop er en energibombe som alltid får himlingen i et hvert rom til å reise seg, og det er vanskelig å ikke la seg smitte av hans ungdommelige, uforbeholdne og herlige overmot. Så hjelper det jo også at han synger bedre enn Justin Bieber» - Skinny Days

«You Don’t Have A Heart» med Skinny Days, CLMD og JOP er ute fredag 24. september.

___

Skinny Days består av Dag Holtan-Hartwig og Halvor Folstad. De har skrevet låter for en rekke artister, som Julie Bergan, Emma Steinbakken, Alan Walker, Ruben, Seeb og CLMD. I 2014 tok de navnet Skinny Days og året etter slapp dedebutsingelen «Alright Right Now». Skinny Days har over en milliard streams fordelt på alle låter de har gitt ut selv, skrevet og produsert.