«Skavlan» fortsetter på TV 2

TV 2 og SVT skal vise «Skavlan» i ytterligere to år. – Programmet er en viktig del av vår profil, sier nyhetsredaktør Karianne Solbrække i TV 2.

Fredrik Skavlan fortsetter med «Skavlan» på TV 2 og SVT i ytterligere to år. Foto: TV 2.

- Jeg mener det er et behov for et talkshow i Norge som går mer i dybden, og som også har et perspektiv utover Norges grenser. Jeg liker hvordan «Skavlan» fanger opp trender og bevegelser, før andre gjør det - med Greta Thunberg som ett eksempel. Hun var helt ukjent for Norge, før hun dukket opp i programmet. Samtidig har programmet alltid aktuelle gjester. Samme uke som Norge innførte de strengeste smittetiltakene for å bekjempe koronakrisen, var Dr Richard Hatchett som leder arbeidet med å finne en vaksine som kan stoppe viruset gjest hos «Skavlan», forteller nyhetsredaktør Karianne Solbrække i TV 2.

«Skavlan» som er Nordens største talkshow, kommer fremover til å bli sendt hver høst på TV 2 og SVT.

- Programmet er en viktig del av vår profil, og gir oss et mer komplett tilbud både på TV 2 Sumo og på TV 2 lørdag kveld. Jeg er veldig glad for at TV 2 nå får sende «Skavlan» hver høst fremover, kommenterer Solbrække.

Skavlan tar «pappapermisjon»

- I samarbeide med TV 2 og SVT vil vi fortsette å tilby innhold og gjester man ikke ser i andre programmer, blant annet ved at vi spiller inn show utenfor Norden. Det er minst like utfordrende og moro nå som da vi begynte, sier Fredrik Skavlan og fortsetter:

- For å få privatlivets puslespill til å gå opp kunne jeg bare forplikte meg til høstsesongene i denne runden. Jeg lever med en skuespiller, og om hun skal kunne ta roller utenfor Oslo-regionen må vi rett og slett dele året mellom oss. Kall det gjerne en pappaperm, forteller Fredrik Skavlan.

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.