SkarWorX ute med andre album i triologien SEED-X!

SEED-X vol. 2 er andre albumet, i den ambisiøse og sjangeroverskridende album-triologien til SkarWorX.

Hør SEED-X vol. 2 her!

I likhet med debutalbumet finner vi også her seks spor, og musikken beveger seg i et instrumentalt, elektronisk og filmatisk landskap, der både det organiske og prosesserte pianoet, fungerer som en signatur for prosjektet. SkarWorX henter inspirasjon fra klubb og elektronika, filmmusikk og klassisk musikk. Forbilder i arbeidet er pianister som Yann Tiersen, Olafur Arnalds og Nils Frahm, samt artister som Four Tet, John Hopkins og Kim Hiorthøy.

Siden debutalbumet, som ble sluppet i fjor, har SkarWorX rukket å spille flere konserter i Norge, senest nå nylig i Kulturkirken Jakop, i regi av Live Nation og sammen med den nederlandske pianisten Joep Beving. Begge musikkvideoene så langt i prosjektet har blitt nominert til kortfilmfestivalen i Grimstad, og musikken har blitt brukt i podcast og blitt avspilt på radio.

«Mellom all turneringen begynte jeg å kjenne på et savn etter å komme tilbake til pianoet, et instrument jeg har viet store deler av livet. Først som klassisk pianist, senere innen pop og elektronika. Jeg har ønsket å skape et fargerikt og levende musikalsk univers for meg og publikum, der vi opplever fullstendig avkobling fra verden rundt»

-SkarWorX

Bak artistnavnet finner vi pianist, artist og produsent Øystein Skar, som er mest kjent for sitt arbeid med bandet Highasakite, som han var en del av fra 2011 til 2017.  Bandet utga i denne perioden tre album, hvorav to solgte flere ganger platina. Videre vant bandet i samme periode to spellemannpriser, headlinet Øyafestivalen og solgte ut Oslo Spektrum. Siden 2017 har Øystein gjort suksess med bandet LÖV, som blant annet gjestet både «Senkveld» og «Christine live på P3» i 2020.

I tillegg til artistkarrieren har Skar også medvirket og komponert musikk til en rekke TV-, dans- og teaterproduksjoner.

Tredje, og siste album i triologien, slippes tidlig neste år.

Musikkutsendelse: Paal Flaata - It's Hard To Sing This Song24.6.2022 13:09:03 CEST | Pressemelding

Releasedato: 24.06.2022Artist: Paal FlaataTittel: It's Hard To Sing This Song ISRC: NOYBU2249020Tekst og musikk: Chip TaylorPlateselskap: Grappa Musikkforlag / Blue Mood Last ned WAV Lytt «It’s hard to sing this song» er første låt fra Paal Flaatas kommende soloalbum. Paal Flaata stiller seg – som alltid – helt naken i møte med musikken, i møte med sangen. – Stemningen er ganske mørk, sier Paal selv. – Jeg tror låtene på den nye plata tar pulsen på tiden vi er i. Koronatiden har gitt meg tid til å tenke over alt jeg har opplevd de siste årene, og mye av det har vært ganske trist. Så det er en litt personlig plate, også for Gøran. Vi jobber veldig tett hele tiden, og en av ambisjonene var at vi skulle prøve å få denne plata til å stå litt utafor de andre, å komme litt videre. Gøran Grini, Paals mangeårige samarbeidspartner, er medprodusent på det kommende albumet. Sammen med Grini, Freddy Holm og trommeslageren Glenn Vidar Solheim, legger Paal på den nye platen, enda flere kjente og min

Ny låt fra Tre Små Kinesere24.6.2022 12:40:11 CEST | Pressemelding

Det har gått to år siden Tre Små Kineseres forrige album «Drømmeanker» som ble svært godt mottatt da det kom, både av kritikere og fans. Nå er de tilbake med en helt ny sang ; «Når Sola Snur». Singelen er den første smakebiten fra deres neste album, som kommer i januar 2023. Det ryktes at dette blir det beste fra kineserne siden 90-tallet, så det er bare å glede seg. Lytt til «Når Sola Snur» her! «Når Sola Snur» er godt timet, og teksten bruker dette naturfenomenet som utgangspunkt for å fortelle en noe betuttet venn at det finnes en der ute som "syns at lille du e et stort funn og vil værra sammen med dæ hvert sekund" Musikken er gjenkjennelig Tre Små Kinesere; lett og sommerlig og som alltid godt håndverk, og du får med et lite toneartskifte på kjøpet.

Musikkutsendelse: Tre Små Kinesere - Når Sola Snur16.6.2022 15:59:27 CEST | Pressemelding

Releasedato: 24.06.2022Artist: Tre Små KinesereTittel: Når Sola SnurISRC: NOJBT2201010Tekst og musikk: Ulf RisnesPlateselskap: Grappa Musikkforlag Last ned WAV Lytt Det har gått to år siden Tre Små Kineseres forrige album «Drømmeanker» som ble svært godt mottatt da det kom, både av kritikere og fans. Nå er de tilbake med en helt ny sang ; «Når Sola Snur». Singelen er den første smakebiten fra deres neste album, som kommer i januar 2023. Det ryktes at dette blir det beste fra kineserne siden 90-tallet, så det er bare å glede seg. «Når Sola Snur» er godt timet, og teksten bruker dette naturfenomenet som utgangspunkt for å fortelle en noe betuttet venn at det finnes en der ute som "syns at lille du e et stort funn og vil værra sammen med dæ hvert sekund" Musikken er gjenkjennelig Tre Små Kinesere; lett og sommerlig og som alltid godt håndverk, og du får med et lite toneartskifte på kjøpet.