Skanska bygger nytt byggetrinn for Obos på Fornebu

Skanska har mottatt bestilling om bygging av 73 nye leiligheter i boligprosjektet Nansenløkkapå Fornebu. Byggherre er OBOS og kontraktsverdien er på 290 MNOK som inngår i ordrereserven for Norden for andre kvartal.
Illustrasjonsbilde - Nansenløkka

De 73 leilighetene som Skanska har fått bestilling på utgjør kvartal 2 av Nansenløkka-prosjektet, som er en utbygging som går over flere år. Skanska har hatt en sentral rolle i utviklingen av prosjektet sammen med Obos og byggingen av kvartal 1 pågår for fullt.

Nansenløkka er et pilotprosjekt i FutureBuilt og har svært høye klima og miljøambisjoner. De overordnede målene er å redusere klimagassutslippene med mellom 30 og 50 prosent.

- Vi har samarbeidet meget godt med OBOS over mange år i utviklingen av prosjektet og jeg er glad for at vi nå er klare for å starte et nytt byggetrinn i denne klimaambisøse utbyggingen, sier Tomas Kjendlie, regiondirektør i Skanska Oslo Boligproduksjon

Prosjektet gjennomføres som totalentreprise med oppstart bygging i løpet av andre kvartal 2022 og ferdigstilling i løpet av fjerde kvartal 2024.

For mer informasjon:
Audun Lågøyr, kommunikasjonsdirektør Skanska Norge AS: 934 52 531
Tomas Kjendlie, regiondirektør Skanska Oslo Boligproduksjon: 458 69 163

Illustrasjonsbilde - Nansenløkka
Tomas Kjendlie - regiondirektør Skanska Oslo Boligproduksjon

Skanska er et av verdens største entreprenør- og prosjektutviklinskonsern med virksomhet i Norden, Europa og USA. Skanska Norge har ca 3700 ansatte og rundt 200 pågående prosjekter over hele landet. Selskapet har virksomhet innen fire forretningsområder; bygg, anlegg, eiendomsutvikling og spesialister.