Skal kommunisere terror, vold og traumer

NKVTS har ansatt Thorbjørn Laundal som kommunikasjonssjef for å styrke arbeidet med å spre kunnskap om terror, vold og traumatisk stress blant ansatte innen helse-, omsorgs- og kunnskapssektoren nasjonalt og internasjonalt.

Laundal, som har lang erfaring fra flere kommunikasjonshus før han de siste syv årene har hatt ulike lederstillinger innen marked og kommunikasjon i Agder Energi, ser det er ting å ta med seg fra kommersielt næringsliv til forskningsformidling.

Overføringsverdi

- Dette gleder jeg meg til! Jeg tror min bakgrunn, med en helhetlig tilnærming til kommunikasjon, merkevareidentitet og markedsføring har en klar overføringsverdi for NKVTS, som ønsker å styrke sin nasjonale og internasjonale posisjon som toneangivende innen fagfeltene terror, katastrofer, vold, overgrep, tvungen migrasjon og stressmestring, sier Laundal.

NKVTS sitt mandat er å forebygge og redusere de helsemessige og sosiale konsekvensene som vold og traumatisk stress kan medføre.

Skal styrke vår identitet

- Vi er veldig tilfreds med å ha fått Laundal om bord. Hans er erfaring og bakgrunn vil være med å løfte NKVTS ytterlige, ikke minst i arbeidet med å styrke vår identitet som kunnskapssenter og premissleverandør for tjeneste- og politikkutvikling og samfunnsdebatten, sier Inger Elise Birkeland, administrerende direktør for NKVTS.

Departementer er oppdragsgiver

Senterets oppdragsgivere er primært Helse- og omsorgsdepartementet, Justis- og beredskapsdepartementet, Barne- og familiedepartementet samt Kunnskapsdepartementet. Norges forskningsråd, EU, Extrastiftelsen og andre finansierer også noen forskningsprosjekter for kunnskapssenteret, som er eid av forskningsinstituttet NORCE.

Følg saker fra NKVTS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra NKVTS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra NKVTS