Skal kjempe om strøm- og alarmkunder med nye midler

Norges tredje største strømleverandør, LOS, inngår et samarbeid med alarmleverandøren Homely for å inkludere boligalarm tilknyttet døgnbemannet sentral i strømleveransen. Sammen ønsker partene å utfordre de dominerende alarmtilbyderne og utvide markedet.
Trygghet hjemme med Homely og LOS

- Alle har strøm, men alarm har ikke vært aktuelt for mange på grunn av høy pris. Å trygge hjemmet sitt mot brann og innbrudd bør være tilgjengelig for alle. Gjennom avtalen med Homely er ambisjonen at en større andel av befolkningen skal få boligalarm, forteller Ingrid Lofnes, som er leder for forretningsutvikling i LOS.

LOS har gjennomført en større undersøkelse blant sine kunder som viser at nettopp boligalarm og brannvarsling er ønsket av mange. LOS valgte Homely som samarbeidspartner for å levere denne tjenesten til kundene.

- Vi var opptatt av å finne en partner med sterkt kundefokus og innovasjonskraft, som sikrer at kundene får det de faktisk trenger. Vi synes Homely tenker smart, både i form av smarte løsninger som gir samme gode kvalitet til en lavere pris, men også med tanke på å se framover og inkludere smarte funksjoner i hjemmet. Det blir en stadig større del av folks hverdag i tiden som kommer, sier Lofnes.

Boligalarm tilknyttet alarmstasjon med vektertjeneste
Gjennom Homely kan kundene selv velge hvilke alarmkomponenter de ønsker - og skreddersy løsninger for både brannalarm og innbruddsalarm. Homely leverer moderne boligalarm med profesjonelle tjenester på en enklere og rimeligere måte enn de tradisjonelle aktørene.

-Vi har blitt kontaktet av flere strømleverandører, men valgte å gå med LOS, fordi vi begge har en grunnleggende tankegang om å sette kundens behov først og opptre fullt transparent med priser som alle kan se, sier kommersiell direktør i Homely, Petter Kildal Forseth.

- Alarmmarkedet har vært preget av få aktører, høye priser og lite innovasjon. Homely ble etablert for å kunne levere boligalarm smartere og rimeligere, uten at det går på bekostning av sikkerheten, sier Homely-gründer Nadir Nalbant.

Løsningene til Homely bygger på nyeste smarthjem-teknologi, at kundene skal ha stor frihet til å velge den løsningen som passer dem og at det skal være rimelig. Det er blant annet ingen bindingstid eller skjulte kostnader i abonnementet.

Strøm og alarm på en regning
LOS-kunder kan velge å nedbetale kostnaden for alarmanlegget, inkludert montering, rentefritt over strømregningen. Alle LOS-kunder får spesialpris på månedsabonnement det første året, og får i tillegg rabatt i Homelys nettbutikk om de ønsker å kjøpe flere komponenter for å skreddersy alarmanlegget til hjemmet sitt.

Les mer om samarbeidet her

Trygghet hjemme med Homely og LOS
Foto: Homely
Foto: Homely

LOS er landets 3. største strømleverandør, og leverer strøm og energirelaterte produkter og tjenester til privatkunder over hele Norge. LOS er et selskap i Agder Energi, og har sitt hovedkontor i Kristiansand.